YMYC117 Korrepetisyon I

4 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YMYC117
Ad Korrepetisyon I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Konservatuar - Yardımcı Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Cemre CANBULAT (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. TSVETELINA GEORGIEVA TUNTEVA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Öğr. Gör. MADINA ZHULMURZINA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Üflemeli Çalgılar ve Vurmalı Çalgılar Bölümü'nde yer alan eserleri piyano eşliğinde çalabilecek şekilde öğrencilerin yetiştirilmesi ve bu yolla kendi sanat dallarıyla ilgili teknik ve müzikal anlamda gelişmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders icra ve piyano eşlik tekniklerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

C.CHAMİNADE Konçertino

Notlar

CPEBACH Solo Sonat, C.CHAMİNADE Konçertino, MOUQUET La Flute de Pan, jSBACH Sonat, F.BORNE Carmen Fantaisie, F.DEVİENNE .Konçerto, HAYDN Konçerto, KRAMMER Konçerto, SAİNT SAENS Sonat, M. ARNOLD B bemol Klarnet için Fantezi, L BERNSTEIN Sonata , A. BLOCH Denneriana , J. BRAHMS Klarnet Beşlisi Arr. Cl. La Piano, JM DAMASE Sonate, M. DAUTREMER Recit et Impromptu, P. GABAYE Sonat


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üflemeli ve Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını tamamlama becerisi kazanır.
ÖÇ02 Eğitim Programında yer alan seçilmiş eserleri teknik ve müzikal olarak seslendirebilir.
ÖÇ03 Sanat etiği ve mesleki disiplin kazanma alışkanlığı ve bilincine sahip olur.
ÖÇ04 Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için uygulamalı çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Edindiği mesleki bilgilerle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımak için teorik çalışmalar yapar.
ÖÇ06 Bu program, öğrencilerin sahnede oynanacak eserleri grupla birlikte icra etmelerine yardımcı olur.
ÖÇ07 Performans sırasında meslektaşları ile bir araya gelerek müzikal sinerji kazanır.
ÖÇ08 Sanat eserlerini teknik ve müzikal olarak deşifre etme becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. 5
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bölümde ilgili öğretim elemanı tarafından icra edilecek eserlerin belirlenmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 İşin şifresini çözmek çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 İşin teknik incelemesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Eserin müzikalite çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Eserin ilgili öğretim elemanı tarafından dinlenmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Eserin ilgili sanat dalı öğretmeni tarafından yorumlanması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Sanatın ilgili alanında öğretim elemanı tarafından eserin teknik olarak incelenmesi. çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 İlgili sanat dalında öğretim elemanı tarafından eserin müzikalite çalışması. çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
9 Genel değerlendirme ve final sınavında çalınacak eserlerin verilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Konçertonun ilk bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Konçertonun ilk bölümünün teknik ve müzikalite çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Konçertonun ikinci bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Konçertonun ikinci bölümünün teknik ve müzikalite çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Konçertonun üçüncü bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Konçertonun üçüncü bölümünün teknik ve müzikalite çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Konçertonun tüm bölümlerinin dinletilmesi ve sonatların ilgili sanat dalında öğretim elemanı tarafından atanması. çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
17 Sonatın ilk bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
18 Sonatın ilk bölümünün teknik ve müzikal çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
19 Sonatın ikinci bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
20 Sonatın ikinci bölümünün teknik ve müzikal çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
21 Sonatın üçüncü bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
22 Sonatın üçüncü bölümünün teknik ve müzikal çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
23 Sonatın dördüncü bölümünün deşifre edilmesi çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
24 Sonatın dördüncü bölümünün teknik ve müzikal çalışması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
25 Sonatın ve konçertonun tüm bölümleri üzerinde çalışma çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
26 Sonat ve konçertonun ilk bölümünün ilgili sanat dalındaki öğretim elemanı tarafından çalışılması ve yorumlanması. çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
27 Sonat ve konçertonun ikinci bölümünün çalışılması ve yorumlanması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
28 Sonat ve konçertonun üçüncü bölümünün çalışılması ve yorumlanması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
29 Sonatın ve konçertonun tüm bölümlerinin çalışılması ve yorumlanması çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
30 Final sınavına hazırlık çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
31 Final sınavı için prova çalışmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
32 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 1 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.08.2023 03:51