Genel Bilgi
Kod | TLS318 |
Ad | Konfeksiyonda Kalite Kontrol |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. PINAR DURU BAYKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. PINAR DURU BAYKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Konfeksiyonda kalitenin önemini vurgulamak, kalite ve kalite kontrol ile ilgili genel kavramları tanıtmak, konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğretmek, kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazandırmak.
Dersin İçeriği
Konfeksiyonda Kalite Kavramı, Tanımı Ve Önemi. Konfeksiyon İşletmelerinde Hatalar, Nedenleri, Sınıflandırılması. Konfeksiyonda Kalite Kontrol Noktaları. Kaliteyi Ölçme Ve Değerlendirme Yöntemleri. Toplam Kalite Yönetimi Ve Konfeksiyonda Uygulanması
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
1-Konfeksiyonda Kalite Kontrolü, Eğitim Kursu El kitabı, Juki Corporation, 2000 2-Ders Notları ve ilgili makaleler
Notlar
Ders notları ve referans kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konfeksiyonda kalite sistemi kurma sürecini öğrenir |
ÖÇ02 | Konfeksiyonda kalite kontrol noktaları ve kalite standartları hakkında temel bilgileri kazanır |
ÖÇ03 | Konfeksiyonda kaliteli üretim için yapılması zorunlu faaliyetleri öğrenir |
ÖÇ04 | Konfeksiyon işletmelerinde hata kaynaklarını tespit edilebilme becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konfeksiyon teknolojisi hakkında temel bilgiler, konfeksiyonda pazar durumu, ihracat-ithalat verileri | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kalite ile ilgili genel kavramlar, kalite-kontrol, istatistiksel kalite-kontrol, toplam kalite yönetimi, kalite güvence sistemleri, kalite çemberler | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kalite maliyetleri, ürün kalitesinin yaratılmasındaki süreçler | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Konfeksiyonda kalite sistemi kurma süreci; kalitenin saptanması sürecinde yapılanlar | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kalitenin üretilmesi sürecinde ve kalitenin değerlendirilmesi sürecinde yapılanlar, kontrol yöntemleri; yüzde yüz kontol, seçmeli kontrol | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Hammadde ve yardımcı malzeme kontrolü | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Konfeksiyonda proses kontrol; kesimhanede kalite kotrol | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dikimhanede kalite kontrol; bant girişinde kalite kontrol, bantta ara kontrol yöntemleri, örnek uygulamalar, dikkat edilmesi gereken hususlar | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dikimhanede sık rastlanan hatalar için neden-sonuç diyagramı hazırlanması, örnekler | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bitmiş bir giyside son kalite kontrol işlemleri ve kalite toleransları, kalite düzeyinin saptanması, ambalaj ve paketlemede kalite kontrol | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Konfeksiyonda karşılaşılan hataların sınıflandırılması; kalıp hataları, pastal grafiğinde rastlanan hatalar, serimde ve kesimde karşılaşılan hatalar | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Dikim hataları, tanımları, nedenleri ve çözüm önerileri | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ütüleme, paketleme ve depolama hataları | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Konu Tekrarı | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve Referans Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |