Genel Bilgi
Kod | ST0037 |
Ad | Su Örneği Alma ve Analiz yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerin saptanması amacı ile su örneği alma analize kadar koruma teknikleri, analiz yöntemleri, yöntemlerin birbirleri ile karşılaştırılması, yöntem seçiminde ele alınacak kriterleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Örnekleme tipleri ve istasyon seçimi, Örneklemede kullanılan aletler ve özellikleri, örnekleme, koruma, kimyasallar, temel uygulamalarda kullanılan araçlar, analiz hataları, metod seçimi, pHmetre, salinometre, ve oksijenmetrenin kalibrasyonu, gravimetrik analiz metodları, titrimetrik analiz metodları, indikatörler, spektrofotometrik analiz yöntemleri, AAS yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
APHA, 1999. Standard Methods for the Examination of Water and Wastewater. American Public Health Association, American Water Works Association, Water Environment Federation. Skoog, West, Holler 1999. Çeviri Editörleri: Kılıç, E., Köseoğlu, F., Analitik Kimya. Bilim Yayıncılık"
Notlar
Golterman, H.L. and Ohnstad M.A.M.. (1978). Methods for Physical and Chemical Analysis of Freshwaters. IBP Handbook No. 8. Blackwell Sci. Pub.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su kalitesi ile ilgili terminolojiyi, kısaltmaları öğrenir. |
ÖÇ02 | İhtiyaç duyduğu fizikokimyasal ve biyolojik parametreleri seçer. |
ÖÇ03 | Örnekleme için numune tiplerini ve istasyon seçimini bilir. |
ÖÇ04 | Analizlerdeki hata kaynaklarını bilir |
ÖÇ05 | Parametreler için metod seçimini öğrenir. |
ÖÇ06 | Örnek alımından değerlendirmeye kadarki aşamaların önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Kullanılacak aletlerin prensiplerini ve kalibrasyonunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Numune tipleri ve İstasyon seçimi | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
2 | Numune almada kullanılan aletler ve özellikleri | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Numunelerin alınması, korunması | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kullanılan kimyasal maddeler, cihazlar ve temel işlemler | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Analizlerde hatalar | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Metod seçiminde dikkat edilecek unsurlar | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | pHmetre, salinometre ve Oksijenmetre, kalibrasyon | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Titrimetrik Analiz Metodları, indikatörler | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Titrimetrik Analiz Metodları | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Gravimetrik analiz Metodları | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Spektrokimyasal metodlar 1 | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Spektrokimyasal metodlar 2 | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | AAS analizleri 1 | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | AAS analizleri 2 | Kitaplardaki ilgili konuyu okuma ve ödev hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |