Genel Bilgi
Kod | ST0022 |
Ad | Su Kirlliliğinde Alglerin Rolü |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul ekosistemlerde alglerin önemini kavrar, su kalitesindeki değişim ile alg çeşitliliğinde değişimleri değerlendirir, kirli ve temiz su indikatör alglerini öğrenir, kirliliğin giderilmesinde ve su kalitesinin değerlendirilmesinde alglerin rolunü öğrenir.
Dersin İçeriği
Alglerin önemi, örnekleme teknikleri, teşhiste önemli kriterler, farklı içsu ekosistemlerinde algler, ötrofikasyon, temiz ve kirli su algleri, indikatör algler, alglerin neden olduğu sorunlar, izleme çalışmalarında alglerin kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Alles, D.L., 2008; Water Pollution and Algal Blooms in the Coastal Waters of the U.S., http://fire.biol.wwu.edu/trent/alles/WaterPollution.pdf Palmer, C.M. 1980;Algae and water pollution, Castle House Publications, Ders Notları
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sucul ekosistemlerde alglerin önemini açıklar |
ÖÇ02 | Alg habitatları hakkında bilgi verir |
ÖÇ03 | Alglerin örneklenmesi, incelenmesi ve teşhislerinde dikkat edilecek unsurları kavrar |
ÖÇ04 | Sucul ekosistemlere göre temiz ve kirli su indikatörü algleri listeler |
ÖÇ05 | Kirliliğinin giderilmesinde alglerin kullanımlarını açıklar |
ÖÇ06 | Alglerin sucul ekosistemlerde neden olduğu sorunları ve bu alglerin nasıl kontrol altına alınabileceğini açıklar |
ÖÇ07 | İzleme çalışmaları için metod seçimini ve değerlendirme tekniklerini belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, sucul ortamlarda alglerin önemi, | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Alg sistematiği | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Alg gelişimini etkileyen faktörler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Örnekleme metodları ve teşhis | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | İndikatör canlıların özellikleri ve su kirliliğinde kullanılan indeksler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Göl tiplerine göre indikatör algler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ötrofikasyon ve algler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Akarsu algleri ve saprobik sistem | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kirletici olarak algler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Temiz su algleri | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Oksidasyon stabilizasyon havuzlarında algler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Alglerin oluşturduğu problemler | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Alglerin kontrolü | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Alglerin izlemede kullanımı | Kitap ve notlardan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |