Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BAHÇE BİTKİLERİ (DR) | |
| Kod | BB009 |
| Ad | İklim Değişikliği ve Bahçe Bitkilerinde Uyum Süreci |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, bahçe bitkilerini direkt etkileyen; kuraklık, tuzluluk, yüksek ve düşük sıcaklık gibi iklim değişikliği parametrelerinin olumsuz etkilerini azaltmaktır
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin bahçe bitkileri üzerindeki etkileri incelenir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Climate-Resilient Horticulture: Adaptation and Mitigation Strategies ISBN: 978-81-322-0974-4
Notlar
Climate Dynamics in Horticultural Science, Volume 1 Principles and Applications Editors: M. L. Choudhary, PhD V. B. Patel, PhD Mohammed Wasim Siddiqui, PhD Syed Sheraz Mahdi, PhD Essentiality of Horticulture in soothing the impact of climate change Book chapter October 2022
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İklim değişikliği nedir? niçin olur? iklimi değiştiren etmenler nelerdir? öğrenci bu soruların cevapları bilmektedir |
| ÖÇ02 | Ülkemizde iklim değişikliğinin su varlığımız, tarım, insan yaşamı, sağlık, çevre ve ekonomi üzerine etkileri genel olarak, özelde ise bahçe bitkileri üzerine etkilerini öğrenci bilmektedir |
| ÖÇ03 | Yüksek ve düşük sıcaklık streslerinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuzluklarını azaltır |
| ÖÇ04 | Kuraklık stresinin bahçe bitkileri üzerindeki zararlı etkilerini azaltır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 3 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 5 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 4 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | İklim değişikliği tanımı ve nedenleri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
| 2 | Dünyada ve ülkemizde iklimdeğişikliğinin tarım ve bahçe bitkileri üzerindeki etkileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
| 3 | Geçmişten günümüze iklim değişikliği ile ilgili bulgular, tespitler | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 4 | İklim değişikliğinin bahçe bitkilerini etkileyen doğal afetlerle ilişkileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 5 | İklim değişikliği ve sera yetiştiriciliği | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
| 6 | İklim değişikliği ve sebze yetiştiriciliği | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
| 7 | İklim değişikliği ve çok yıllık bahçe bitkileri yetiştiriciliği | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ders notları sınav için çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Kuraklık stresinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm önerileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Tuzluluk stresinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözümler | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Don ve üşüme streslerinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözümler | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | Sel veya su baskını stresinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuz etkilerini azaltıcı yöntemler | Der kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Yüksek sıcaklık streslerinin bahçe bitkileri üzerine azaltıcı etkileri ve çözüm yolları | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | İklim değişikliğinin bahçe bitkileri tarımsal ekonomisi üzerine etkileri | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 15 | İklim değişikliği küresel ve ülkesel gıda güvenliği, bahçe bitkileri ile ilişkisinin önemi | Ders kaynakları okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları çalışılır | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||