Genel Bilgi
Kod | ZO643 |
Ad | Balda Kalite Kontrolü ve Analiz Yöntemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ULVİYE KUMOVA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bal örneklerinin sınıflandırılması, biyolojojik, fiziksel ve kimyasal yönden değerlendirilmesi
Dersin İçeriği
Bal arısı kolonilerinden elde edilen çiçek ve salgı ballarının kalitesi ve kimyasal analizleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve projeksiyon
Notlar
The hive and Honeybees. (Edited by Dadant & Sons) ABC and XYZ of Bee Culture (Edited by A.I. Root)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Balda kalite faktörlerini bilir. |
ÖÇ03 | Balın pazar değerini ve çeşidini bilir. |
ÖÇ04 | Balın elde edildiği nektarlı bitkileri ve onların bal potansiyelini öğrenir. |
ÖÇ05 | Balın kullanma alanlarını bilir. |
ÖÇ06 | Balın kolonilerden hasat edilme yöntemini öğrenir. |
ÖÇ07 | Balın analiz edilme yöntemlerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Balın tanımı ve tarihçesi | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balın biyolojik değeri ve besleme açısından önemi | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Önemli bal bitkileri | Konu anlatımı, tepegöz, sunum ve saha çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bal üretim teknikleri | Konu anlatımı, tepegöz, sunum ve saha çalışması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Balın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | Konu anlatımı, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Balın elde edilmesi | Konu anlatımı, tepegöz, sunum ve saha çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Balın sınıflandırılması | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Balın işlenmesi | Laboratuvar çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Balın ticari ürün olarak potansiyeli. | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Bal standardı | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Balın pazara hazırlanması | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Değişik ülkelerde bal üretimi ve önemi | Konu anlatımı, tepegöz, sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Balda biyokimyasal ve mikroskopik analiz yöntemleri. Laboratuvarda bal analizleri I. | Laboratuvar çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Balın fiziksel özelliklerini analiz yöntemleri. Laboratuarda bal analizi II. | Laboratuvar çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |