Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| ÇOCUK GELİŞİMİ PR. | |
| Kod | CGP142 |
| Ad | Kültür ve Sanat Etkinlikleri |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. HABİBE ÖZER YANARKAYA (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin etkinliklere katılımının arttırılması ile kültürel donanımlarının olumlu yönde geliştirilmesi ve bu yolla sosyalleşme becerilerine katkı sağlanması hedeflenmektedir. Kültürel Etkinliklerin takibi ile öğrencilerde sanatsal farkındalık geliştirilmesi; belirlenen temel kaynaklar çerçevesinde okumalarla desteklenecek kültürel donanım kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi, Resim, Müzik, Sanat , Tiyatro, Dans
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu
Notlar
Burcu Sultan Abbak Kaçar Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kültürel ve sanatsal etkinlikleri takip eder. |
| ÖÇ02 | Etkinlik tiplerine özgü estetik perspektif kazanır. |
| ÖÇ03 | Önerilen kaynak okumalarıyla sahne sanatlarına özgü kavramların tanımlar. |
| ÖÇ04 | Sanatsal ve kültürel etkinlikler uygular. |
| ÖÇ05 | Sanatsal ve kültürel etkinliklerin yürütüldüğü kurum ve kuruluşlar hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ06 | Tiyatro ile ilgili terimleri kullanır. |
| ÖÇ07 | Önerilen kaynak okumalarıyla plastik sanatlara özgü kavramların tanımlar. |
| ÖÇ08 | Kültürel ve sanatsal etkinliklerin çocuk açısından önemini açıklar. |
| ÖÇ09 | Kültürel ve sanatsal etkinlikler planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat ve Kültür | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
| 2 | Sanat ve Kültürel Etkinliklerin Önemi | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
| 3 | Sanatsal ve Kültürel Etkinliklerin Yürütüldüğü Kurum ve Kuruluşlar | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Resim Sanatı İnceleme | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması |
| 5 | Müzik Sanatını İnceleme | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Tiyatro Sanatını İnceleme | Konuyla ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
| 7 | Tiyatro Türlerini hakkında inceleme yapma | Verilen Kaynağı Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 9 | Sinema Sanatını İnceleme | Araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 10 | Opera Sanatını İnceleme | Araştırma Yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 11 | Bale Sanatını İnceleme | Verilen Kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 1 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 2 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 14 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 3 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 15 | Grup ve Bireysel Etkinlikler Planlama 4 | Uygulama yapma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||