Genel Bilgi
| Birim | İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ |
| İKTİSAT PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | POLS314 |
| Ad | Turkey-EU Relations |
| Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiyenin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiyenin ve ABnin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiyenin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında Türkiye -AB tarafları arasında gerçekleştirilen Ortaklık Anlaşması itibariyle süreci irdeleyecektir. Türkiyenin ABye kabulü yolunda Türkiye ile AB arasındaki temel ekonomik ve siyasi konuları inceleyecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Turkey and EU ( Harun ARIKAN)
Notlar
Turkey and EU ( Harun ARIKAN)
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder. |
| ÖÇ02 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. |
| ÖÇ03 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır. |
| ÖÇ04 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklar. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilir. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlar. | 5 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılar. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilir. | 5 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak analiz yapar. | 5 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilişim yetenekleri ile bilgiyi etkin sunar. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İktisadi analiz yöntemlerini uygular. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapar. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler. | |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal YönleriTürkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 9 | Türkiyenin AB Üyeliğine Almanyanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Türkiyenin AB Üyeliğine Fransanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Türkiyenin AB Üyeliğine İngilterenin Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosunun Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonunun Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Üyelik Müzakereleri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Genel değerlendirme | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||