Information
| Unit | FACULTY OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES |
| ECONOMICS PR. (ENGLISH) | |
| Code | POLS314 |
| Name | Turkey-EU Relations |
| Term | 2023-2024 Academic Year |
| Semester | 6. Semester |
| Duration (T+A) | 3-0 (T-A) (17 Week) |
| ECTS | 5 ECTS |
| National Credit | 3 National Credit |
| Teaching Language | İngilizce |
| Level | Lisans Dersi |
| Type | Normal |
| Label | E Elective |
| Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
| Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
| Course Instructor |
The current term course schedule has not been prepared yet.
|
Course Goal / Objective
Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiyenin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiyenin ve ABnin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.
Course Content
Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiyenin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında Türkiye -AB tarafları arasında gerçekleştirilen Ortaklık Anlaşması itibariyle süreci irdeleyecektir. Türkiyenin ABye kabulü yolunda Türkiye ile AB arasındaki temel ekonomik ve siyasi konuları inceleyecektir.
Course Precondition
yok
Resources
Turkey and EU ( Harun ARIKAN)
Notes
Turkey and EU ( Harun ARIKAN)
Course Learning Outcomes
| Order | Course Learning Outcomes |
|---|---|
| LO01 | Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder. |
| LO02 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. |
| LO03 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır. |
| LO04 | Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazandırır. |
Relation with Program Learning Outcome
| Order | Type | Program Learning Outcomes | Level |
|---|---|---|---|
| PLO01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Explain the importance of demand and supply in economy sciece and the well-running conditions of the market economy | 5 |
| PLO02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of pricing within the event advantage of the market economy | 5 |
| PLO03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Define the role of the state in economy, money and financial policies, the central bank and the structure of the market | 5 |
| PLO04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Perceive the costs and benefits arising from the global economy | 5 |
| PLO05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Produce nymerical and policy options when confronted with problems | 5 |
| PLO06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use quantitative and qualitative techniques of model building, decoding and interpretation | 5 |
| PLO07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use the theory of economics in the analysis of economic events | |
| PLO08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Use computer programs, do synthesis and present prepared data efficiently | |
| PLO09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Apply the methods of economic analysis. | |
| PLO10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analyze at conceptual level and aquire abiliy in comparing, interpreting, evaluating and synthesizing in order to develop solutions to problems | |
| PLO11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Take responsibility individually and/or in a team, take leadership and work effectively | |
| PLO12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Follow innovative developments in the field being aware of the necessity of lifelong learning and improving him-/herself | |
| PLO13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Use of different sources about an unfamiliar field within academic principles, synthesize gained data and present effectively | |
| PLO14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Use Turkish and at least one foreign language in accordance with the requirements of academic and work life | |
| PLO15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Understand and interpret related peoples´ feelings, thoughts and behaviours correctly; express him-/herself accurately in written and oral language | |
| PLO16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Question traditional approaches, practices and methods. | |
| PLO17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Recognize and apply social, scientific and professional ethical values. |
Week Plan
| Week | Topic | Preparation | Methods |
|---|---|---|---|
| 1 | Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Mid-Term Exam | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 9 | Türkiyenin AB Üyeliğine Almanyanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Türkiyenin AB Üyeliğine Fransanın Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Türkiyenin AB Üyeliğine İngilterenin Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosunun Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonunun Yaklaşımı | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Üyelik Müzakereleri | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Genel değerlendirme | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Term Exams | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 17 | Term Exams | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Student Workload - ECTS
| Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
|---|---|---|---|
| Course Related Works | |||
| Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
| Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 14 | 3 | 42 |
| Assesment Related Works | |||
| Homeworks, Projects, Others | 1 | 15 | 15 |
| Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
| Final Exam | 1 | 20 | 20 |
| Total Workload (Hour) | 134 | ||
| Total Workload / 25 (h) | 5,36 | ||
| ECTS | 5 ECTS | ||