Genel Bilgi
Kod | SD0512 |
Ad | Çevre Bilinci |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşadığımız çevre ve çevre sorunları üzerine temelkavramların anlaşılması, ülkemizde çevre sorunlarının nedenleri ve temelçevre sorunlarının algılanmasıve bu sorunların çözümünde atılmasıgereken adımların belirlenmesidir.
Dersin İçeriği
Yaşadığımız çevre ve çevre kirliliği unsurlarını, çevre kirliliğini önlenmesi için gerekli temel bilgilerin verilmesive bu bağlamda sosyal sorumluluk bilincinin oluşturulmasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders Slaytları Takala, M. (1991). Environmental awareness and human activity. International Journal of psychology, 26(5), 585-597.
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre felaketleri, Çevresel sorunlarını anlatır |
ÖÇ02 | Ülkemizde yaşanan çevresel sorunlarını açıklar |
ÖÇ03 | Küresel ısınma-hava kirliliğini anlatır |
ÖÇ04 | Toprakkirliliği ve Yanlış arazi kullanımı ve erozyonu açıklar |
ÖÇ05 | Su kirliliğive kontrolünü anlatır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve Ekoloji | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çevre felaketleri, Çevresel sorunlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ülkemizde yaşanan çevresel sorunlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küresel ısınma-hava kirliliği | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak kirliliği | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çiftçilerin yanlış gübre kullanımı ve etkileri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yanlış arazi kullanımı ve erozyon | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Gürültü kirliliği | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Geri dönüştürülebilir atıklar, sıfır atık | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çevre Sorunları için alınacak önlemler, ve alternatif enerji kaynakları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Alternatif enerji kaynakları ve sürdürülebilirlik | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İnsanın çevre üzerine etkisinin incelenmesi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ülkelerin olması gereken Çevre politikaları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bizlere düşen çevre bilinci ve yapmamız gerekenler | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |