Information
Code | SD0512 |
Name | Environmental Awareness |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Course Goal / Objective
Understanding the basic concepts on the environment and environmental problems we live in, the causes of environmental problems in our country and basic environmental problems and determining the steps to be taken in solving these problems.
Course Content
Giving the basic information necessary for the prevention of environmental pollution, the environment and environmental pollution elements we live in, and In this context, it is the creation of social responsibility awareness.
Course Precondition
Resources
Lesson Slides Takala, M. (1991). Environmental awareness and human activity. International Journal of psychology, 26(5), 585-597.
Notes
Lesson Slides
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Describes environmental disasters, environmental problems |
LO02 | Explain the environmental problems in our country |
LO03 | Explains global warming-air pollution |
LO04 | Explains soil pollution and improper land use and erosion |
LO05 | Describes water pollution and its control |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Environment and Ecology | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Environmental disasters, Environmental problems | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Environmental problems in our country | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Global warming-air pollution | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | soil pollution | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Farmers' wrong use of fertilizers and its effects | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Improper land use and erosion | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Lesson Slides | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Noise pollution | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Recyclable waste, zero waste | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Measures to be taken for Environmental Problems and alternative energy sources | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Alternative energy sources and sustainability | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Examination of the effect of man on the environment | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Environmental policies that countries should have | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Environmental awareness and what we need to do | Lesson Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Lesson Slides | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Term Exams | Lesson Slides | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 2 | 30 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 1 | 15 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 3 | 3 | 9 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 84 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,36 | ||
ECTS | 3 ECTS |