SD0513 Doğada Biyoloji

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0513
Ad Doğada Biyoloji
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacıalanı Biyoloji olmayan öğrencilere doğadaki biyolojiyi öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu derskapsamında; Canlı bilimine, canlıların temel birimlerine, Enerjive yaşama, Mikroskobik organizmalara ve biyoçeşitliliğe, dair konularına değinilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Ders Slaytları Bentley, P. J. (2001). Digital biology: how nature is transforming our technology and our lives. Simon and Schuster.

Notlar

Connelly, T. (2009). A new biology for the 21st century.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Canlı bilimi ve canlıların ortak özelliklerini anlatır
ÖÇ02 Doğayı anlamak için farklı yöntemleri kullanır
ÖÇ03 Canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkilerini açıklar
ÖÇ04 Enerji dönüşümlerini anlatır
ÖÇ05 Solunum ve fotosentez ve Mikroskobik Organizmaları açıklar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Canlı bilimi ve canlıların ortak özellikleri ders slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 doğayı anlamak için hangi yöntemler kullanılmalı Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkileri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Enerji dönüşümleri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Enerji dönüşümlerinin gelecekteki yeri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Solunum olayı ve önemi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Solunumda çevrenin etkisi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 fotosentez Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Mikroskobik Organizmalar ve Prokaryot - Ökaryotlar canlılar Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Mantarlar alemi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bitkiler alemi Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 çevremizdeki Bitkiler ve görevleri yaşamları Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Çevremizdeki Hayvanlar ve yaşamları Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ekosistemlerde Besin zinciri Ders Slaytları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Slaytları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.09.2023 11:47