Genel Bilgi
Kod | SD0513 |
Ad | Doğada Biyoloji |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacıalanı Biyoloji olmayan öğrencilere doğadaki biyolojiyi öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derskapsamında; Canlı bilimine, canlıların temel birimlerine, Enerjive yaşama, Mikroskobik organizmalara ve biyoçeşitliliğe, dair konularına değinilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders Slaytları Bentley, P. J. (2001). Digital biology: how nature is transforming our technology and our lives. Simon and Schuster.
Notlar
Connelly, T. (2009). A new biology for the 21st century.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlı bilimi ve canlıların ortak özelliklerini anlatır |
ÖÇ02 | Doğayı anlamak için farklı yöntemleri kullanır |
ÖÇ03 | Canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkilerini açıklar |
ÖÇ04 | Enerji dönüşümlerini anlatır |
ÖÇ05 | Solunum ve fotosentez ve Mikroskobik Organizmaları açıklar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlı bilimi ve canlıların ortak özellikleri | ders slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | doğayı anlamak için hangi yöntemler kullanılmalı | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | canlılığın temel birimi hücreler ve çeşitleri ve kendi ekosistemleri ile olan ilişkileri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Enerji dönüşümleri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Enerji dönüşümlerinin gelecekteki yeri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Solunum olayı ve önemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Solunumda çevrenin etkisi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | fotosentez | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mikroskobik Organizmalar ve Prokaryot - Ökaryotlar canlılar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mantarlar alemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bitkiler alemi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | çevremizdeki Bitkiler ve görevleri yaşamları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çevremizdeki Hayvanlar ve yaşamları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ekosistemlerde Besin zinciri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |