Information
Code | SD0513 |
Name | Biology in Nature |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Term | Fall and Spring |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Course Instructor |
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN
(A Group)
(Ins. in Charge)
Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN (A Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
The aim of this course is to teach biology in nature to students whose field is not Biology.
Course Content
Within the scope of this course; The science of life, the basic units of living things, Energy and life, Microscopic organisms and issues related to biodiversity are mentioned.
Course Precondition
Resources
Lectures Slides Bentley, P. J. (2001). Digital biology: how nature is transforming our technology and our lives. Simon and Schuster.
Notes
Connelly, T. (2009). A new biology for the 21st century.
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Tells the science of life and the common features of living things |
LO02 | Uses different methods to understand nature |
LO03 | Explain the basic unit of life, cells and their types and their relations with their ecosystems. |
LO04 | Describes energy transformations |
LO05 | Explains respiration and photosynthesis and Microscopic Organisms |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Life science and common features of living things | lecture slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | What methods should be used to understand nature | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | The basic unit of life is cells and their types and their relations with their ecosystems. | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Energy conversions | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Future place of energy transformations | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Respiratory event and its importance | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | The influence of the environment on respiration | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | Lectures Slides | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | photosynthesis | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Microscopic Organisms and Prokaryote - Eukaryotes living things | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | mushroom kingdom | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | plant kingdom | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Animal Kingdom | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Animals and their lives around us | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Food chain in ecosystems | Lectures Slides | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Term Exams | Lectures Slides | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Term Exams | Lectures Slides | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 2 | 30 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 15 | 1 | 15 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 3 | 3 | 9 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 15 | 15 |
Final Exam | 1 | 15 | 15 |
Total Workload (Hour) | 84 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,36 | ||
ECTS | 3 ECTS |