Genel Bilgi
Kod | FENZ118 |
Ad | Fizik Laboratuvarı II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Onur YALÇIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Onur YALÇIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Fizik II dersinde edinilen teorik bilgilerin uygulamalı olarak deneylerle öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Elektrostatik, Dirençler ve renk kodları, Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması, Ohm Kanunu, Ampul parlaklığını etkileyen etmenler, direncin bağlı olduğu faktörler, kirchoff devreleri, elektrik motoru, basit elektrik zili.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Fizik Laboratuvarı II Deney Föyü
Notlar
Serway-Beichner/ Fen Ve Mühendislik İçin Fizik 2 / İkinci Baskıdan Çeviri / Çev : Kemal Çolakoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektrik ve manyetizmayla ilgili temel kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Elektrik devrelerinde ölçüm yapar |
ÖÇ03 | Elektrik ve Manyetizma ile ilgili deneyleri yapar |
ÖÇ04 | Elektrik ve Manyetizma ile ilgili sahip olduğu teorik bilgilerle deney sonuçlarını yorumlar |
ÖÇ05 | Bireysel ve takım çalışmalarında etkin ve uyumlu çalışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgilendirme | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Deney Aletlerinin Tanıtılması, grupların oluşturulması | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Elektrostatik Deneyleri | Elektrostatik Deneyleri ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | Elektrostatik Deneyi Raporu Hazırlama | Föyde Elektrostatik Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
5 | Dirençler ve renk kodları deneyi | Dirençler ve renk kodları deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
6 | Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması Deneyi | Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
7 | Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması Deneyi Raporu Hazırlama | Föyde Dirençlerin Seri ve Paralel Bağlanması Deneyi ile ilgili alanları doldurma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Ohm Kanunu Deneyi | Ohm Kanunu deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
10 | Ampul parlaklığını etkileyen etmenler Deneyi | Ampul parlaklığını etkileyen etmenler deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
11 | Direncin bağlı olduğu faktörler deneyi | Direncin bağlı olduğu faktörler deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
12 | Kirchoff devreleri deneyi | Kirchoff devreleri deneyi ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
13 | Elektrik motoru, basit elektrik zili devreleri | Elektrik motoru, basit elektrik zili devreleri ile ilgili okuma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | Telafi Deneyleri | İlgili konuları okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
15 | Raporların değerlendirilmesi | Raporlara son halinin verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 57 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,28 | ||
AKTS | 2 AKTS |