Genel Bilgi
Kod | SD0514 |
Ad | Mavi Büyüme Girişimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ORHAN TUFAN EROLDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, okyanusların ve dolayısıyla denizleri yenilikçi yaklaşımlar, doğaya zarar vermeden gıda, endüstri ve farklı bir çok alanda kullanımının sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Mavi büyüme girişimi dersi, su ürünlerinin potansiyel alanlarını, Birleşmiş Milletlerin Kalkınma Hedefleri doğrultusunda nasıl geliştirileceği ile ilgilidir. Bu amaçla, mavi büyüme girişimi dersinde okyanuslar ve denizlerin potansiyel büyümesi ve 2030 yılına kadarki olası senaryoların değerlendirmesi ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
FAO SOFIA raporu (2022) Mavi Büyüme Kitabı (https://medblueconomyplatform.org/wp-content/uploads/2020/11/file-library-2ab992e45025c0e26856.pdf)
Notlar
- Mavi gıdaların küresel gıda sistemindeki hayati rolleri (Özet not: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211912422000281) - OECD-FAO Agricultural Outlook 2022-2031
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mavi büyüme girişimi ile ilgili genel tanımları yapar. |
ÖÇ02 | Mavi büyüme girişimi ve mavi ekonomiyi birlikte tanımlar. |
ÖÇ03 | Mavi büyüme girişiminin gelecek senaryolarını uygular. |
ÖÇ04 | Okyanusları gelecekteki potansiyel kullanımlarını anlatır. |
ÖÇ05 | Birleşmiş Milletlerin Sürüdürülebilir Kalkınma Hedeflerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mavi büyüme girişimine giriş-tanımlar | Bulunmamaktadır. | |
2 | Birleşmiş Milletlerin sürdürlebilir kalkınma hedefleri | Araştırma, literatür taraması | |
3 | Kalkınma hedeflerine yönelik senaryolar | Araştırma, literatür taraması | |
4 | Okyanusların potansiyelleri | Ödev ön hazırlık | |
5 | Okyanuslar ve balıkçılık faaliyetleri-mavi büyüme etkileri | Araştırma, literatür taraması | |
6 | Mavi ekonomi | Araştırma | |
7 | Genel değerlendirme | Değerlendirme, grup tartışması | |
8 | Ara Sınavlar | Materyal değerlendirme, sunum değerlendirme ve ödev hazırlıkları. | |
9 | Denizel yenilenebilir enerjiler | Araştırma, grup tartışması | |
10 | Balıkçılık ve su ürünleri kültürünün mavi büyümedeki yeri | Ön-Araştırma, literatür incelemesi | |
11 | Mavi büyüme ile ilgili genel eğilimler | Araştırma, literatür taraması | |
12 | Mavi inovasyon potansiyellerini ve kilit kolaylaştırıcı faktörleri belirleme | Araştırma, rapor hazırlama | |
13 | Mavi büyüme ve yeşil mütabakat ilişkisi | Araştırma, rapor sunum hazırlığı | |
14 | Gelecek senaryoları | Araştırma, grup tartışması | |
15 | Potansiyel yenilikler ve gelecek tahminleri | Araştırma, ev ödevi hazırlama | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Materyal değerlendirme, sunum değerlendirme ve ödev hazırlıkları. | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Materyal değerlendirme, sunum değerlendirme ve ödev hazırlıkları. |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |