FELZ308 Mantık Öğretimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FELZ308
Ad Mantık Öğretimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SADIK EROL ER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SADIK EROL ER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mantık dersi için kazanım doğrultusunda işleyişin nasıl yapıldığını kavrar.

Dersin İçeriği

Mantık dersi öğretim programının yapısını kavrar.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Felsefe Tarihi, Ahmet Cevizci

Notlar

Mantık, Kadir Çüçen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Felsefe grubu ve eğitim bilimleri alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitsel sorunlara çözümler üretmek için kullanır.
ÖÇ02 Eğitim problemlerini belirler, tanımlar, ilgili çözümleri tasarlar, bu amaca uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
ÖÇ03 Felsefe, psikoloji, sosyoloji ve mantık ile ilgili kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar ve bu genellemeler ışığında bu alanların temel prensiplerini, olay, olgu ve süreçlerini açıklar.
ÖÇ04 Kişiler arası ilişkileri etkileyen bireysel, çevresel ve toplumsal etkenleri bilir. Edindiği bilgileri kullanarak etkin dinleme, yapıcı geri bildirim alma ve verebilme, yaratıcı sorun çözme becerisi kazanır ve bu becerileri mesleki alanda kullanabilir.
ÖÇ05 Sorgulama, değerlendirme, karar verme, analiz ve sentez yapma, olaylar arasında bağlantı kurma, karşılaştırma, tahlil yapma, problemlere farklı perspektiflerden bakabilme, alternatifleri görebilme, esnek ve çok yönlü düşünebilme, mantıksal düşünme yeterliliğine sahiptir ve tarihsel, kültürel, sosyal vb. problemlerin felsefe grubu alanındaki etkilerini fark edebilir.
ÖÇ06 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler ve uygun öğretim materyallerini geliştirir. Eğitim - öğretim faaliyetleri için gerekli olan eğitim teknolojilerini seçer ve kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma alanında karşılaşılan sorunları fark eder 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili konularda bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisini kullanır 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri meslektaşları ile etkileşim içerisinde takip eder 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mantık dersi öğretim programı, giriş Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Mantık dersi öğretim programı Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Hedef, amaç,içerik, kazanım anlamları. Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Mantık dersi kazanım ve konu başlıklarını eşleştirme, metin iceleme Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (örnek metinler) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme (1) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Mantık dersi kazanım işleyiş örneklerini inceleme Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Aristoteles) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyiş örnekleri oluşturma (Descartes) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Kant) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Fenomenoloji) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (husserl) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Analitik felsefe) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Mantık dersi kazanım ve etkinlik işleyişleri uygulama (Frege) Bu dersin önkoşulu yada eş koşulu bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 genel değerlendirme ilgili metinler gözden geçirilecek Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 71
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,84
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.04.2024 10:56