Genel Bilgi
Kod | DM004 |
Ad | Biyosensör Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DİLEK ALAGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Biyosensörlerin fizikokimyasal bir sinyal iletici veya optik, elektrokimyasal, termometrik, piezoelektrik, manyetik bir sinyal iletici ile bir biyolojik materyalin kombinasyonu ile oluşan analitik ölçüm sistemleri olduğu ve biyosensörlerin nerelerde ve hangi amaçlarla kullanılabileceğinin öğretilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Biyosensörlerin tanımı, hazırlanması ve kullanım amaçları dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Biosensors: Essentials, Gennady Evtugyn
Notlar
Bilimsel Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci biyosensör kullanımını hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Öğrenci biyosensör hazırlama tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci biyosensör teknolojilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Biyosensör teknolojilerindeki trendler ve yenilikler hakkında tartışabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalıştığı Doku Mühendisliği Ana Bilim Dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Doku Mühendisliği alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyosensörlerin Tanımı ve Genel Prensipleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyosensörlerin Kısa Tarihsel Gelişimi | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Biyosensörlerde Kullanılan Malzemeler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sinyal Oluşturan Türlere Göre Biyosensörler | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Biyosensörlerde Kullanılan Biyomoleküller ve İmmobilizasyon Yöntemleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Biyosensörlerin Sınıflandırılması | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Enzim Temelli Biyosensör | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Biyosensörlerin Hazırlanması | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Biyosensörlerin Performans Faktörleri | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Biyosensörlerin Kullanım ve Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Biyosensörlerin Biyokimya Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Biyosensörlerin Gıda Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyosensörlerin Tıp Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Biyosensörlerin Çevre Alanında Uygulamaları | Çeşitli kaynaklardan konu ile ilgili ön çalışma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,96 | ||
AKTS | 6 AKTS |