Genel Bilgi
Kod | FENZ207 |
Ad | Fen Öğrenme ve Öğretim yaklaşımları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Mustafa ÜREY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Mustafa ÜREY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, lisans düzeyinde öğrencilere fen öğrenme ve öğretim yaklaşımları ile ilgili temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Fen öğrenme ve öğretimi ile ilgili yaklaşımlar, güncel eğilimler, sorunlar, fen öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açılardan bakış
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları (2020). Hakan Şevki Ayvacı (Editör). PegemAkademi Fen Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları (2019). Behiye Akçay (Editör). Nobel Akademi.
Notlar
Ders pdf notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fen öğrenimi ve öğretimi ile ilgili temel kuramları açıklar. |
ÖÇ02 | Fen öğrenmenin neden gerekli olduğunu bilir. |
ÖÇ03 | Fen öğretiminin amacının, düşünen, araştıran, sorgulayan ve doğru bilgiye ulaşma becerisine sahip bireyler yetiştirmek olduğunu bilir. |
ÖÇ04 | Fen öğretiminin temel ilkelerinin neler olduğunu ifade eder. |
ÖÇ05 | Fen öğretiminin tarihsel gelişim sürecini açıklar. |
ÖÇ06 | Fen öğretiminde hangi öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının kullanılabileceğini saptar. |
ÖÇ07 | Fen öğretimi ile ilgili sınıf içi uygulamalar tasarlayıp uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Fen öğretiminde yeni yaklaşımlarını neler olduğunu açıklar. |
ÖÇ09 | Fen öğretiminde karşılaşılan sorunları analiz eder. |
ÖÇ10 | Fen öğretiminin etkili bir şekilde yürütülebilmesi için gerekenlerin neler olduğunu kavrar. |
ÖÇ11 | Sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmişliğin fen öğretimi üzerine etkilerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacının, içeriğinin ve derste kullanılacak kaynakların tanıtılması | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları | Fen Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ile ilgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fen Öğretiminin Tarihçesi, Fen Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri | Fen Öğretiminin Amacı ve Temel İlkeleri konularını okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımlarının Fen Öğretimine Yansımaları | Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımlarının Fen Öğretimine Yansımaları ile ilgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
5 | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları konusunun devamı | Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının fen öğretimine yansımaları ile İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Fen Öğretiminde Temel Beceriler ve Sınıf-İçi Uygulama Örnekleri | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Fen Öğretiminde Temel Beceriler ve Sınıf-İçi Uygulama Örnekleri konusunun devamı | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Fen Öğretiminde Güncel Eğilimler ve Sorunlar | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Fen öğretiminde güncel eğilimler ve Sorunlar-2 | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
11 | Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Etkili bir fen öğretiminin bileşenleri-2 | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Fen Öğretimine Sosyal, Kültürel Ve Ekonomik Açılardan Bakış | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
14 | Fen Öğretimine Sosyal, Kültürel Ve Ekonomik Açılardan Bakış-2 | İlgili konuları okuma ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Öğrenci sunumlarına ve ders sürecine yönelik genel değerlendirme | Genel Değerlendirme Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |