Genel Bilgi
Kod | FENZ304 |
Ad | Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. MUSTAFA ALYAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğretmen adaylarının 5-8. sınıf fen programını daha yakından tanımaları, deneysel uygulamaları, kendi tasarladıkları ders ortamında öğretmen rolü üstlenerek uygulamalarını sağlamayı amaçlar. Öğrenci bu esnada, öğrendiği çağdaş öğretim yöntemlerini de uygulama fırsatı bulmuş olur. Hazırlanacak dersin merkezinde mutlaka deney olmalıdır
Dersin İçeriği
Öğrenciler Fen Bilimleri dersi programındaki 5-8. sınıf düzeyindeki deneyleri içeren dersler tasarlayacaklardır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Aydın, F., Bertiz, H., Bahar, M., & Polat, M. (2013). Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları 1-2 (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık.
Notlar
Aydın, F., Bertiz, H., Bahar, M., & Polat, M. (2013). Fen ve teknoloji laboratuar uygulamaları 1-2 (3. Baskı). Pegem A Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikleri sınıfta uygular. |
ÖÇ02 | 5-8. sınıf Fen Bilgisi dersi programındaki deneyleri içeren bir ders örneği sunar. |
ÖÇ03 | Laboratuarda bilgisayarın yeri ve nasıl kullanılacağına yönelik uygulama yapar. |
ÖÇ04 | Fen Bilgisi dersi programındaki deneyleri içeren bir ders örneği tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizce´´yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında öğrencileri bilgilendirme | ilgili bölüm okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 5-8. sınıf fen bilimleri dersi programındaki deney içeren konuların öğrencilere dağıtılması | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-I | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-II | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-III | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-IV | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Öğrenci tarafından hazırlanmış deney içerikli dersin uygulanması-VI | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | deney içerikli öğrenci sunumları-I | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | deney içerikli öğrenci sunumları-II | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | deney içerikli öğrenci sunumları-III | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | deney içerikli öğrenci sunumları-IV | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | deney içerikli öğrenci sunumları-V | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | deney içerikli öğrenci sunumları-VI | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | deney içerikli öğrenci sunumları-VII | Deney malzemelerini temin ederek sınıfı deney için hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-II | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |