Genel Bilgi
Kod | FBE802 |
Ad | Ugulamalı Nicel Veri Analizi (Z) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilmeleri, çok değişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilmeleri ve uygun bir şekilde rapor yazabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, MANOVA, basit ve çoklu doğrusal regresyon, lojistik regresyon, karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, parametrik olmayan teknikler ve faktör analizi konuları üzerinde durulacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Howell, D. C. (2016). Fundamental Statistics for the Behavioral Sciences. Cengage Learning, Boston, MA. Büyüköztürk, Ş.(2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (23.baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö, Köklü, N.(2016). Sosyal Bilimler için İstatistik. (18. Baskı) PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş.,Güçlü, Ş., Çokluk, Ö, (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları (6. Baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara
Notlar
Büyüköztürk, Ş.(2017). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı İstatistik, Araştırma Deseni SPSS Uygulamaları ve Yorum (23.baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö, Köklü, N.(2016). Sosyal Bilimler için İstatistik. (18. Baskı) PegemA Yayıncılık: Ankara Büyüköztürk, Ş.,Güçlü, Ş., Çokluk, Ö, (2016). Sosyal Bilimler İçin Çok Değişkenli İstatistik: SPSS ve LISREL Uygulamaları (6. Baskı). PegemA Yayıncılık: Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İstatistik alanında ileri düzey kavramları açıklar |
ÖÇ02 | İleri düzey istatistik analizler yapar |
ÖÇ03 | Analiz sonuçlarında elde ettiği tabloları yorumlar |
ÖÇ04 | Elde ettiği sonuçları raporlaştırır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | çok değişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | MANOVA-I, | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | MANOVA-II | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | basit ve çoklu doğrusal regresyon-I | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
|
6 | lojistik regresyon,-I | uygulamalı hazırlık -ÖDEV uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA-I | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA,-II | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | parametrik olmayan teknikler-I | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | parametrik olmayan teknikler-II | uygulamalı hazırlık -ÖDEV | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | faktör analizi | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | açımlayıcı fakktör analiz | uygulamalı hazılık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | AFA açımlayıcı faktör analizi | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Doğrulayıcı Faktör analizz | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | DFA doğrulayıcı faktör analizi | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | DFA-III doğrulayıcı faktör analizi | uygulamalı hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | GENEL DEĞERLENDİRME | uygulamalı hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |