Genel Bilgi
Kod | INGZ207 |
Ad | Eleştirel Okuma ve Yazma |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin okudukları herhangi bir metne eleştirel gözle bakabilmelerini sağlama ve metin üzerinden eleştirel analiz yazabilmeleri
Dersin İçeriği
İngiliz dili eğitimi alanından seçilen güncel çalışmaları irdeleyerek özetleyebilme ve/veya raporlayabilme; çalışmaları kendi bağlamı çerçevesinden inceleyebilme ve bilginin yerelleştirilmesi; aynı konuda farklı görüşleri savunan metinleri karşılaştırma ve bunları sentezleyerek kendi özgün metinlerini üretebilme.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Critical Thinking Skills- Developing Effective Analysis and Argument (2005). By Stella Cottrell. PALCRAVE MACMILLAN, USA.
Notlar
1- Read Critically (2020). Alex Baratta. SAGE Publications: USA 2- Critical Thinking: An Introduction (2011). Alec Fisher. Cambridge University Press: UK
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler metinde verilen ipuçlarına bağlı olarak çıkarım yapabileceklerdir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler metindeki yargılar ışığında sonuçlar çıkarabileceklerdir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler metinde öne sürülen iddiaları sağlam bir temel üzerinde değerlendirebileceklerdir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler derste okunan metinleri değerlendirerek eleştirel kompozisyonlar yazabileceklerdir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel Düşünme kavramına giriş (Eleştirel Düşünme tanımı ve bunun önemi) | Eleştirel Düşünme kavramının çeşitli tanımlarını okuma ve bu kavramın önemini anlamaya çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Okuma Stratejilerinin Kullanımı (Önizleme yapma, metni tarama, ) | Ödev verilen metin üzerinde okuma stratejilerinin kullanımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Metinde verilen yargıların tespiti | Metinlerde yargıların tespiti | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Öne sürülen fikirlerin özetlenmesi ve aynı fikirlerin başka sözcüklerle yazılması | Ödev verilen metinde öne sürülen fikirlerin özetlenmesi ve aynı fikirlerin başka sözcüklerle yazılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Okuyup anlamaya çalışma: gazete yazıları, reklamlar, bilimsel makaleler | Ödev verilen çeşitli metinleri okuyup anlamaya çalışma: gazete yazıları, reklamlar, bilimsel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Öğrenilen stratejilerin çeşitli metinler üzerinde uygulanması | Öğrenilen stratejilerin ödev verilen metinler üzerinde uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Seçilen çeşitli metinler üzerinde farklı metotların tartışılması | Stratejilerin ödev verilen metinler üzerinde tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Önceki haftaların analizi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tablo, çizelge ve grafikleri okuma ve yorumlama | Bir tablo, çizelge veya grafik bulup yorumunu yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Eleştirel bir kompozisyon için konu seçimi | Eleştirel bir kompozisyon yazımı için konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Öğrencilerin yazdıkları taslakların okunması ve eleştirilmesi | Eleştirel bir kompozisyonun ana hatlarını belirleyip ilk taslağını yazma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Fikirlerin desteklenmesi için uygun kaynakların bulunması | Kompozisyonlar için kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kontrol listesi kullanarak yazılara son halinin verilmesi | Öğrenciler kontrol listesi kullanarak kompozisyonlarına son halini verirler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Eleştirel okuma tekniklerinin farklı yazı türleri üzerinde uygulanması | Öğrenilen stratejilerin ödev verilen metinler üzerinde uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kritik ederek yazmak için seçilen metinler üzerinde sentez yapılması | Stratejilerin metinler üzerinde tatbik edilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınavlar | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |