Genel Bilgi
Kod | MSE210 |
Ad | Meslek Etiği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEVENT SANGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ahlâk ve etikle ilgili temel kavramlar ve teorileri öğretmek, sosyal, kültürel, ahlaki, etik yönleriyle öğretmenlik mesleğini tanıtmak, eğitim ve öğrenme hakkı eğitim, öğretim, öğrenme ve değerlendirme sürecinde etik ilkelerin öğretilmesi, eğitim paydaşlarıyla (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla) ilişkilerde etik ilkelerin tartışılması, eğitim/okul yöneticileri, veliler ve çocukların ahlaki/etik sorumluklarını göstermek, iş ve meslek hayatında etik dışı davranışları, okulda ve eğitimde etik dışı davranışları, etik ikilemleri, sorunları ve çözüm yollarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ahlak ve etik kavramı ve bu iki kavram arasındaki ilişki,Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar,Kişisel ve mesleki değerler ve etik bilinç,Meslek ahlakı ve etiği,Ahlaki ve etik açıdan öğretmenlik mesleği,Mesleki kimlik ve etik,Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar,Okulda etik kültürün oluşturulması,Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları,Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları,Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler,Milli eğitim bakanlığı tarafından yapılan etik ile ilgili yasal düzenlemeler,Etik liderlik,Okulda ahlak ve etik eğitimi; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aynal Öztürk, Ş., Kumandaş Öztürk, H., Ersanlı, K., Ersanlı, E. (2020). Okul öncesi öğretmenleri meslek etiği. Ankara: Eğiten Kitap
Notlar
ILGIN ÖZŞAHİNOĞLU GÖKBOĞA Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etik ve ahlak kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Eğitim ve öğretimdeki etik ilkeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Öğretmenlik meslek etiği ile ilgili bilgileri uygular. |
ÖÇ04 | Öğretmenlik etik ilkelerini çocuklara ve ailelere karşı uygular. |
ÖÇ05 | Etik dışı davranışlar ile karşı karşıya kaldığında çözüm yolu üretir. |
ÖÇ06 | Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve etik kavramı ve bu iki kavram arasındaki ilişki | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ahlak ve etik ile ilgili temel kavramlar ve kuramlar | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kişisel ve mesleki değerler ve etik bilinç | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ahlaki ve etik açıdan öğretmenlik mesleği | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mesleki kimlik ve etik | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Öğretmenlik mesleğinde etik ilke ve kodlar 2 | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okulda etik kültürün oluşturulması | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları 1 | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Öğretmenlik mesleğinde etik ikilemler, etik dışı davranışlar ve çözüm yolları 2 | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye’de kamu yönetiminde etik ile ilgili yasal düzenlemeler | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Milli eğitim bakanlığı tarafından yapılan etik ile ilgili yasal düzenlemeler | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Etik liderlik | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Okulda ahlak ve etik eğitimi | Verilen kaynağı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |