İTS1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İTS1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Alanın literal takibini kolaylaştırmak, yapılacak tez çalışmasında bilgi aktarımını sağlamak ve bilgi akışını hızlandırmak

Dersin İçeriği

Tez konusu ve alanla ilgili diğer meseleler

Dersin Ön Koşulu

Alanla ilgili makale okumaları

Kaynaklar

Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.

Notlar

Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir.
ÖÇ02 Çalışmasını rapor edebilecektir.
ÖÇ03 Özgün bir bilimsel araştırma konusu tasarlayabilecektir.
ÖÇ04 Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim Dalının alt bilim dalları ile ilgili klasik kaynakları tanır ve kullanır. 3
PÖÇ02 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yüksek lisans seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yüksek lisans seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Literatür takibi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ana kaynakları okuma-inceleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı araştırmaların incelenmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
4 Rapor Hazırlama ve Sunma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Yapılan araştırmalar ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına karar verilmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
6 Makale inceleme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Grup Çalışması
7 Alan ve yöntem ile ilgili kaynakların takibi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Gösteri, Tartışma
8 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
9 Araştırma, not alma ve değerlendirme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Çalışılması planlanan konu üzerinde yorum ve analiz Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma
12 Konuyu ele alma yöntemleri hakkında tartışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım, Tartışma
14 Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Değerlendirme, Rapor Hazırlama ve Sunma Okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Ödev
17 Değerlendirme Okuma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 31.01.2024 03:55