HEM605 Kanıta Dayalı Uygulamalar

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM605
Ad Kanıta Dayalı Uygulamalar
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin, bireysel hasta bakımına ilişkin uygulamalarda hasta tercihlerini ve elde bulunan en iyi kanıtları kullanarak karar alması konusunda bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

1. Kanıta dayalı hemşireliğe giriş. 2. Kanıta dayalı uygulamada temel kavramlar. 3. Kanıt kaynakları ve kullanımı. 4. Kanıta dayalı hemşirelik bakımı basamakları. 5. Kanıta dayalı uygulama süreci. 6. Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme.

Dersin Ön Koşulu

Hemşirelik Yüksek Lisans mezunu olmak

Kaynaklar

1. Kocaman G. (2003) “Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama”, Hemşirelikte Araştırma Dergisi, 5(2), 61-69. http://www.hemargedergi.org/2003/2003_7.pdf 2. Güldal D.,Ergör G., Derebek E. (ed) (2008) Kanıta Dayalı Tıp: nasıl uygulamalı ve öğretmeli. (Sackett ve ark., Evidence-Based Medicine: how to practice and teach. EBM, 2000), Dokuz Eylül Yayıncılık, İzmir. 3. Ciliska D.K. et al (2001) Resources to Enhance Evidence-based Nursing Practice. AACN, v.12(4),520-528.

Notlar

4. Craig J., Smyth RL (2007) The Evidence-based Practice Manuel for Nurses, Churchill Livingstone, sec.ed., Toronto. 5. Dicenso A., Guyatt G., Ciliska D. (2005) Evidence-Based Nursing: A Guide to Clinical Practice, Honor Society of Nursing, Mosby. 6. Morris M., Scott-Findlay S., Estabrooks C.A. (2001) Evidence-based Nursing Web Sites: Finding the Best Resources. AACN, v.12(4), 578-587.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Kanıta dayalı uygulamaların tarihçesini bilir
ÖÇ02 2. Kanıt, kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı hemşirelik kavramlarını bilir
ÖÇ03 3. Kanıta dayalı uygulama bileşenlerini bilir
ÖÇ04 4. Kanıt kaynaklarını açıklayabilir
ÖÇ05 5. Kanıta dayalı uygulama sürecini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin ve kaynakçaların tanıtımı Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Kanıt ve kanıta dayalı uygulamaların tarihsel gelişimi Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Kanıta dayalı uygulamada temel kavramlar. Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Kanıt kaynakları ve kullanımı Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Kanıta dayalı hemşirelik bakımı basamakları Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Kanıta dayalı uygulama süreci Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Kanıt düzeyleri ve sınıflandırılması Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Derste işlenen konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Bakım ve uygulamalarda kanıt ve kalite yönetimi Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme-1 Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme-2 Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme-3 Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme-4 Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme-5 Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme-6 Konuya ilişkin literatürün incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste işlenen konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Derste işlenen konuların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 01:23