Genel Bilgi
Kod | BT074 |
Ad | Serbest Radikal Biyolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HİKMET YETER ÇOĞUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Serbest radikal kimyası ve antioksidan savunmanın anlaşılması
Dersin İçeriği
Oksijen toksisitesi ve reaktif oksijen türlerine giriş. Serbest radikallerin kimyası ve ilişkili reaktif türler. Aktioksidan savunmalar. Oksidatif stres. Serbest radikaller ve diğer reaktif türlerin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Biyoloji Bölümü, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri mezunu olmak.
Kaynaklar
Halliwell, B., & Gutteridge, J. M. (2015). Free radicals in biology and medicine. Oxford university press, USA.
Notlar
Ders Slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler antioksidanları ve bunların mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bu derste hücre hasarı ve yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, hasar oluşan bir hücrede meydana gelen yapısal değişimleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Serbest radikaller | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Canlılarda Oksijen toksisitesi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Serbest radikallerin davranşları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Antioksidanlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Antioksidan türleri: enzimatik ve enzimatik olmayan türler | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Antioksidan savunma: genel prensipler | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Canlılarda spesifik Serbest radikaller | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Oksijen toksisitesi | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Serbest radikal hasarları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Toksisite ve Antioksidanlar | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Enzimatik ve enzimatik olmayan türler | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | farklı türlerde Antioksidan savunma sistemi ve genel prensipleri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çevremizde Serbest radikaller ve davranşları | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Çevremizde var olan Oksijen toksisitesi ve reaktif türleri | Ders Slaytları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Slaytları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 5 | 75 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |