Genel Bilgi
Kod | FİZ610 |
Ad | İleri Fizyoloji-10 Endokrin ve Üreme Sistem Fizyolojsi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin endokrin ve üreme sistemi ile ilgili fizyolojik süreçleri ayrıntılı ve diğer sistemler ile etkileşimli olarak incelemesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Endokrin sistemin çalışma prensipleri, hormonlar ve etki mekanizmaları, cinsiyet farklılaşması, erkek ve dişi üreme sistemleri, gebelik
Dersin Ön Koşulu
FİZ 518 almış olmak
Kaynaklar
Boron&Boulpaep Medikal Fizyoloji
Notlar
Bern&Levy Tıbbi Fizyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Endokrin iletişimin özellikleri ve işleyiş prensiplerini bilir |
ÖÇ02 | Hipotalamus-hipofiz aksının çalışma prensibini kavrar |
ÖÇ03 | Tiroid fonksiyonu ve hormonlarını açıklar |
ÖÇ04 | Kemik metabolizması ve ilgili hormonların etkilerini bilir |
ÖÇ05 | Karbohidrat metabolizmasını ilgilendiren hormonların özelliklerini kavrar |
ÖÇ06 | Adrenal bez ve buradan salgılanan hormonların özelliklerini sayar |
ÖÇ07 | Büyüme ve büyümeyi etkileyen hormonların özelliklerini bilir |
ÖÇ08 | Intrauterin cinsiyet farklılaşmasını bilir |
ÖÇ09 | Erkek üreme sisteminin fonksiyonel yapısını tanımlayabilir ve fonksiyonunu sayar |
ÖÇ10 | Dişi üreme sisteminin fonksiyonel yapısını tanımlar ve fonksiyonunu sayar |
ÖÇ11 | Adolesan sürecini başlatan etkenleri ve pubertenin evrelerini bilir, menopozun nedeninin ve bu süreçte ortaya çıkan değişiklikleri kavrar |
ÖÇ12 | Fertilizasyon, gebelik ve doğumun fizyolojik özelliklerini bilir |
ÖÇ13 | Laktasyonu başlatan ve etkileyen faktörleri sayar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Endokrin iletişimin özellikleri ve işleyiş prensipleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hipotalamus-hipofiz aksının çalışma prensibi | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tiroid hormonları ve fonksiyonları | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kemik fizyolojisi ve hormonların etkileri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Karbohidrat metabolizmasını ilgilendiren hormonların özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Karbohidrat metabolizmasını ilgilendiren hormonların özellikleri-2 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Adrenal bez ve buradan salgılanan hormonların özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Adrenal bez ve buradan salgılanan hormonların özellikleri-2 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Büyüme ve büyümeyi etkileyen hormonların özellikleri | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Intrauterin cinsiyet farklılaşması | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Erkek üreme sisteminin fonksiyonel yapısı ve üreme fonksiyonu | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dişi üreme sisteminin fonksiyonel yapısını tanımlar ve fonksiyonu | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dişi üreme sisteminin fonksiyonel yapısını tanımlar ve fonksiyonu-2 | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Gebelik, doğum ve laktasyon | Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İşlenen konuların gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |