Genel Bilgi
Kod | SÖ781 |
Ad | Matematik Öğretiminde Program Geliştirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN PINAR BAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, matematik dersinin programının geliştirilmesiyle ilgili teknik ve süreçleri uygulamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, program geliştirme kavramı, program geliştirmeye duyulan gereksinim, program geliştirmeye dayalı uygulanan modeller, matematik programlarını etkileyen gelişmeler, matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri, matematik öğretim programının içeriği, matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci, matematik öğretim programının değerlendirilmesine ilişkin çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lester,F. K. (2007) Second Handbook and Research on Mathematics Teaching and Learning. Information Age Publishing (IAP).Van de Walle, J. A., Folk, S., Karp, K.S., & Bay-Williams, J. M. (2015). Elementary and middle school mathematics: Teaching developmentally (9th ed.). Toronto: Pearson.Cathcart, W. G. Pothier, Y. M. , Vance, J. H. ve Bezuk, N. S. (2006). Learning Mathematics in Elementary and Middle Schools. Upper Saddle River, NJ. Pearon Merrill Prentice Hall. English, L. D. (2002). Handbook of International Research in Mathematics Education, London: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Thompson, T. (2003). Enhancing Primary Mathematics Teaching. Maidenhead: Open University Press. Oliva, P. F. (2005). Developing The Curriculum. Newyork: Pearson Education. Hlebowitsh, P. S. (2005). Designing The School Curriculum. USA: Pearson Education. Krulick, S. , Rudnick, J. ve Milou, E. (2003). Teaching Mathematics in the Middle School, Newyork: Pearson Education. Heddens, J. W. , Speer, W. R. (2006). Today’s Mathematics: Concepts, Methods and Instructional Activities (11th Ed.), Hoboken NJ: John Wiley and Sons, Inc. Kilpatrick, J. Swafford, J. ve Findell, B. (2001), Adding It Up: Helping Children Learn Mathematics. Washington: National Academy Press. Payne, J. N. (1993). Mathematics for The Young Child. Reston, Virginia: National Council of Teachers of Mathematics. Grouws, D., A. (1992). Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning, New York: Macmillan Library. Sheffield, L. J. ve Cruikshank, D. E. (2000). Teaching and Learning Elementary and Middle School Mathematics. New York: John Wiley and Sons
Notlar
https://library.cu.edu.tr/cu/e-kaynaklar/veritabanlari
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematik öğretim programlarının öğelerini özümser ve açıklar |
ÖÇ02 | İlköğretim düzeyinde örnek bir matematik öğretim programı tasarlar |
ÖÇ03 | Matematik öğretim programının desenlenmesi, ve geliştirilmesiyle ilgili süreçleri açıklar. |
ÖÇ04 | İlkokul matematik dersi öğretim programının ilkokul ve lise matematik dersi öğretim programlarıyla ilişkisini analiz eder. |
ÖÇ05 | Matematik öğretim programındaki yer alan öğrenme alanlarının (sayılar, cebir, geometri, ölçme,...) program içindeki rolünü ve önemini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirme kavramı | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Program geliştirmeye duyulan gereksinim | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Program geliştirme modelleri | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | NCTM Standartları ve Prensipleri | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Matematik öğretim programlarının temel özellikleri | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (tasarlama) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (uygulama) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Matematik programlarını etkileyen gelişmeler (değerlendirme ve düzeltme) | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Matematik öğretim programının tasarlanması | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Matematik öğretim programının amaçları ve hedefleri | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Matematik öğretim programının içeriği | Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Matematik öğretim programının öğrenme öğretme süreci | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Matematik öğretim programının değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Matematik dersiyle ilgili örnek uygulama | Önerilen kaynaklardan konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,92 | ||
AKTS | 6 AKTS |