SD0135 Reklamcılık Uygulamaları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0135
Ad Reklamcılık Uygulamaları
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BERİN YENİ


Dersin Amacı

Popüler kültürün üretildiği bir alan olarak reklamcılık uygulamalarına yönelik pratik bir bakış açısı sağlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilere reklamcılık mesleğine yönelik temel bilgilerin öğretilmesi sağlanacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklamcılık alanındaki temel kavramları ve modelleri açıklar.
ÖÇ02 Reklamcılıkta yaratıcı düşünmeyi geliştirici yöntem ve stratejileri uygular.
ÖÇ03 Reklamcılık uygulamalarında etik ilkeleri uygular.
ÖÇ04 Alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri uygulayabileceği yöntemler geliştirir.
ÖÇ05 Reklamcılık alanıyla ilgili yasal mevzuat bilgilerini açıklar.
ÖÇ06 Yerel, ulusal ve uluslararası reklamları izler, eleştirel bir bakışla açıklar.
ÖÇ07 Reklamcılık uygulamalarının gerektirdiği düzeyde görsel tasarım uygulamaları yapar.
ÖÇ08 Yerel ve global reklamların ayırt edici özelliklerini açıklar.
ÖÇ09 Yaratıcı tekniklerini kullanarak reklam uygulamları yaratır.
ÖÇ10 Reklamın toplumsal işlevlerini ve tarihsel gelişimi açıklar.
ÖÇ11 Reklamın gündelik hayata yönelik sosyal etkilerini açıklar.
ÖÇ12 Sosyal medya reklamlarını inceleyip analiz eder.
ÖÇ13 Reklamcılık uygulamalarıyla ilgili son trendleri anlatır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Reklamcılık mesleğine genel bir bakış Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Reklamın Gündelik Hayata Etkileri Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
3 Sanayi Devrimi Sonrasında Reklamcılık Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Reklam ve Kitlelerin Yönlendirilmesi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Reklam ve Tüketim Kültürü Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Reklam ve İmaj Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Reklam ve Popüler Kültür Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Yazılı sınav, Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Reklamcılık ve Kültür Endüstrisi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Ödüllü reklamların incelenmesi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Sosyal medya reklamlarının incelenmesi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Amatör reklamlar Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Reklamların etiksel açıdan incelenmesi Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Postmodern reklamlar Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
15 Reklam ve gerçekçilik Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav, Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav, Proje hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS