Genel Bilgi
Kod | TE0011 |
Ad | Tarım ve Gıda Ürünlerinde Satış Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Pazarlama araştırmaları konusunda temel bilgi ve kavramların edinilmesi, uygulamaya yönelik olarak gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Pazarlama araştırma konuları ve içeriği, pazarlama araştırma teknikleri, pazarlama araştırmasında toplanacak bilgiler, pazarlama stratejisi (pazar bölümleme, pazarlama karması vb.) ve pazarlama organizasyonlarının incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Philip Kotler, P., 2018. Kotler ve Pazarlama, Aura - İş Dünyası Dizisi.
Notlar
Ders Notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Pazarlama karması elemanlarını tanır. |
ÖÇ03 | Pazarlama yönetiminin temel kavramlarını ve unsurlarını bilir. |
ÖÇ04 | Satış yönetiminin temel kavramlarını ve unsurlarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | knows basic definition and elements of marketing management | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Talebin tanımı, talep çizelgesi, talep kanunu, talep eğrisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | - Talebi etkileyen faktörler ve diğer ürünlerin fiyatları (fiyat-talep esnekliği) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | - Talebi etkileyen faktörler Tüketicilerin gelirleri (gelir-talep esnekliği) | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | - Talebi etkileyen faktörler Tüketicilerin geleceğe ilişkin gelir ve fiyat tahminleri Tüketicilerin zevk ve alışkanlıkları Tüketicilerin sayıları | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | - Tarım ürünleri talebinin özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | - Arzın tanımı, arz çizelgesi, arz kanunu, arz eğrisi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | - Arzı etkileyen faktörler Üretim tekniği ve verimlilik Piyasadaki üretici adedi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | - Tarım ürünleri arzının özellikleri | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | - Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu Tam rekabet piyasası Monopol piyasası Tekelci rekabet piyasası | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | - Piyasa çeşitleri ve fiyat oluşumu (devam) Oligopol piyasası Monopson piyasası | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 | Üretici-tüketici rantı ve fiyat farklılaştırması | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | - Pazarlama karması Ürün geliştirme Fiyatlandırma Dağıtım Promosyon | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | - Tarımsal ürün pazarlarını yönlendirici kuruluşlar Pazarlama bordları Okşin sistemi Mezatlar Kollektif Ticari Marka Yönetimi | Ders Notundaki İlgili Bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve sunumlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |