Genel Bilgi
Kod | SD0590 |
Ad | Özel gereksinimli çocukların bakımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Özel gereksinimli çocuklara karşı farkındalık kazanma
Dersin İçeriği
Özel gereksinimli çocukların (otizm, zihinsel engelli, bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli bireyler) tanılanması,
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Google scholar, pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını belirler |
ÖÇ02 | Özel gereksinimli çocukları tanımlar. |
ÖÇ03 | Zihinsel engelli olan çocukların farkında olur |
ÖÇ04 | Bedensel engelli olan çocukların farkında olur |
ÖÇ05 | Otizmli çocukların farkında olur |
ÖÇ06 | Görme engelli olan çocukların farkında olur |
ÖÇ07 | İşitme engelli olan çocukların farkında olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı hakkında konuşma, Özel gereksinimli çocuklar ile ilgili genel tanımlar | yoktur | |
2 | Özel gereksinimli çocuklar | yoktur | |
3 | Özel gereksinimli çocukların hakları, tarihte yeri | yoktur | |
4 | Otizmli çocuklar ve bakım | yoktur | |
5 | Zihinsel engelli çocuklar ve bakım | yoktur | |
6 | Görme engelli çocuklar ve bakım | yoktur | |
7 | Fiziksel engelli çocuklar ve bakım | yoktur | |
8 | Ara Sınavlar | sınav öncesi çalışma | |
9 | işitme engelli çocuklar ve bakım | yoktur | |
10 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuk ve bakımı | yoktur | |
11 | Dil ve Konuşma Güçlüğü olan çocuk ve bakımı | yoktur | |
12 | Kronik Hastalığı olan çocuk ve bakımı | yoktur | |
13 | Kronik Hastalığı olan çocuk ve bakımı-2 | yoktur | |
14 | Özel gereksinimi olan çocuklarda eğitim | yoktur | |
15 | Özel gereksinimi olan çocuklarda eğitim-2 | yoktur | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi çalışma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,24 | ||
AKTS | 3 AKTS |