SD0590 Care of children with special needs

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 0. Semester- 2 National Credit

Information

Code SD0590
Name Care of children with special needs
Term 2023-2024 Academic Year
Term Fall and Spring
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Üniversite Dersi
Label NFE Non-Field Elective Courses (University) UCC University Common Course
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
Course Instructor Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK (A Group) (Ins. in Charge)
Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

Raising awareness about children with special needs

Course Content

Identification of children with special needs (autism, mentally disabled, physically disabled, visually impaired, hearing impaired individuals),

Course Precondition

Resources

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notes

Google scholar, pubmed


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Identify the needs of children with special needs
LO02 Defines children with special needs.
LO03 Be aware of children with mental retardation
LO04 Be aware of children with physical disabilities
LO05 Be aware of children with autism
LO06 Be aware of visually impaired children
LO07 Be aware of hearing impaired children


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Introduction of the course, talking about its purpose, General definitions about children with special needs none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Children with special needs none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Rights of children with special needs, their place in history none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Children with autism and care none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Mentally disabled children and care none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Visually impaired children and care none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Physically handicapped children and care none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Mid-Term Exam pre-exam study Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Deaf children and care none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and their care none Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Children with Speech and Language Disabilities and their care none Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Children with Chronic Disease and their care none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Children with Chronic Disease and their care-2 none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Education for children with special needs none Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Education for children with special needs-2 none Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Term Exams pre-exam study Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Term Exams pre-exam preparation Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 5 70
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 1 5 5
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 1 1 1
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 2 2
Final Exam 1 3 3
Total Workload (Hour) 81
Total Workload / 25 (h) 3,24
ECTS 3 ECTS

Update Time: 04.09.2023 10:24