SD0255 Bilimin Doğası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0255
Ad Bilimin Doğası
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilim Tarihi, Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi, Bilimin Doğası, Bilimsel Bilginin Değişebilir Doğası, Bilimsel Bilgi Deneyve Gözlemlerden Elde Edilmiş Delillere Dayanır Öznellik, Bilimsel Bilginin Yaratıcı Doğası, Bilimsel Bilginin Sosyalve KültürelYapısı, Gözlemler, Çıkarımlar ve Bilimde Teorik Başlıklar, BilimselTeoriler ve Kanunlar, Bilim İnsanının Özellikleri, BilimselModeller Bilim ve Bilimsel Bilgi Hakkında Kavram Yanılgıları, Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical)Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Argümantasyon Yaklaşımı ile Bilimin Doğasının Öğretilmesi

Dersin İçeriği

Bilim nedir sorusuna cevabını öğrenir. Ama buna rağmen yeniçıkarımlar yapar. Bilim dışı düşünceleri öğrenir ve kıyasyapar. Bilimsel devinimleri öğrenir. bilimsel bilginin sosyalve kültürelyapısı hakkında bilgi sahibi olur. bilim insanını tanımlar ve özelliklerini öğrenir. bilimsel bilginin değişebilir yapısınıve doğasını öğrenir. gözlem, Çıkarım, hipotez konularını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

https://igdirarge.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/11133209_02_Bilim_ve_Bilimsel_Uygulamalar_Nedir.pdf

Notlar

Ders Notları ve Sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim Tarihini açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel uygulamaları açıklar.
ÖÇ03 Bilim tarihini açıklar.
ÖÇ04 Bilimin sınırlarını açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve Bilimsel Uygulalar. Okuma
2 Anadolu'da bilim tarihi Okuma
3 Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi Okuma
4 Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi, Okuma
5 Bilimsel Bilgi Deneyve Gözlemlerden Elde Edilmiş Delillere Dayanır Öznellik Okuma
6 Bilimsel Bilginin Yaratıcı Doğası, Okuma
7 Eski Çağlarda Bilim Okuma
8 Ara Sınavlar Ödev Hazırlığı
9 Bilimsel Bilginin Sosyalve KültürelYapısı, Okuma
10 Gözlemler, Çıkarımlar ve Bilimde Teorik Başlıklar Okuma
11 Bilim insanın karakteri Okuma
12 BilimselModeller Bilim ve Bilimsel Bilgi Hakkında Kavram Yanılgıları, Okuma
13 Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical) Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Okuma
14 Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical) Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Okuma
15 Konu Tekrarı ve tarışma Okuma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2023 06:59