SD0255 Bilimin Doğası

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0255
Ad Bilimin Doğası
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TUNAHAN ERDEM


Dersin Amacı

Bilim Tarihi, Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi, Bilimin Doğası, Bilimsel Bilginin Değişebilir Doğası, Bilimsel Bilgi Deneyve Gözlemlerden Elde Edilmiş Delillere Dayanır Öznellik, Bilimsel Bilginin Yaratıcı Doğası, Bilimsel Bilginin Sosyalve KültürelYapısı, Gözlemler, Çıkarımlar ve Bilimde Teorik Başlıklar, BilimselTeoriler ve Kanunlar, Bilim İnsanının Özellikleri, BilimselModeller Bilim ve Bilimsel Bilgi Hakkında Kavram Yanılgıları, Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical)Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Argümantasyon Yaklaşımı ile Bilimin Doğasının Öğretilmesi

Dersin İçeriği

Bilim nedir sorusuna cevabını öğrenir. Ama buna rağmen yeniçıkarımlar yapar. Bilim dışı düşünceleri öğrenir ve kıyasyapar. Bilimsel devinimleri öğrenir. bilimsel bilginin sosyalve kültürelyapısı hakkında bilgi sahibi olur. bilim insanını tanımlar ve özelliklerini öğrenir. bilimsel bilginin değişebilir yapısınıve doğasını öğrenir. gözlem, Çıkarım, hipotez konularını öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

https://igdirarge.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2022_03/11133209_02_Bilim_ve_Bilimsel_Uygulamalar_Nedir.pdf

Notlar

Ders Notları ve Sunular


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim Tarihini açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel uygulamaları açıklar.
ÖÇ03 Bilim tarihini açıklar.
ÖÇ04 Bilimin sınırlarını açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim ve Bilimsel Uygulalar. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Anadolu'da bilim tarihi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bilimsel Devrimler ve Fen Eğitimindeki Önemi, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bilimsel Bilgi Deneyve Gözlemlerden Elde Edilmiş Delillere Dayanır Öznellik Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bilimsel Bilginin Yaratıcı Doğası, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eski Çağlarda Bilim Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ödev Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bilimsel Bilginin Sosyalve KültürelYapısı, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Gözlemler, Çıkarımlar ve Bilimde Teorik Başlıklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilim insanın karakteri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 BilimselModeller Bilim ve Bilimsel Bilgi Hakkında Kavram Yanılgıları, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical) Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bilimin Doğası Görüşlerini Geliştirmekiçin Kullanılan Yaklaşımlar, Tarihsel (historical) Yaklaşım ile Bilimin Değerinin Öğretilmesi, Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Konu Tekrarı ve tarışma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 6 2 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS