Genel Bilgi
Kod | EFMS001 |
Ad | Eğitimde Program Geliştirme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUGAY AKBULUT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MESUT ÖZONUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. ALİ KEMAL UĞUR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin program geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları tartışabilmeleri ve bir programın tasarlama, hazırlama ve uygulama sürecinde neler yapabilecekleri ile ilgili bilgi sahibi olmaları amaçlanmştır.
Dersin İçeriği
Program Geliştirmede Temel Kavramlar, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Felsefi ve Toplumsal Temelleri, Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri: Psikolojik ve Tarihi Temelleri, Program Geliştirme Süreci, Eğitim Programları Modelleri, Eğitim Programı Tasarısı Hazırlama, Program Geliştirmede Yeni Yönelimler, Eğitim Programlarının Denenmesi ve Değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Eğitimde Program Geliştirme Fatma Varış Ank. Üniversitesi.Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Özcan Demirel. PegemA.
Notlar
Program geliştirme ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Program geliştirme sürecinin kuramsal temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Program geliştirme modellerini açıklar. |
ÖÇ04 | Program tasarım yaklaşımlarını bilir ve uygun olanı seçer. |
ÖÇ05 | İhtiyaç analizi aşamaları ve tekniklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Kendi alanına uygun kazanım cümleleri yazar. |
ÖÇ07 | Kendi alanı ile ilgili içeriğin seçimi ve düzenlenmesi sürecini bilir. |
ÖÇ08 | Uygun eğitim durumlarının nasıl hazırlanacağını açıklar |
ÖÇ09 | Program değerlendirme sürecini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri: psikolojik,bireysel,tarihsel,konu alanı | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri: felsefi, toplumsal ve ekonomik | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Program geliştirme yaklaşımları | kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Program geliştirme modelleri | modellerin akış şemalarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Program geliştirme süreci | süreç aşamaları ile ilgili plan yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İhtiyaç analizi ve ihtitaç analizinde kullanılan teknikler | ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakları çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Amaç, kazanım kavramı ve amaçların sınıflaması | programların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Amaç yazma yaklaşımları | programların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İçeriğin seçimi ve içeriğin düzenlenmesi | programın incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eğitim durumlarının düzenlenmesi | öğretim yöntemleri notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
13 | Program değerlendirme süreci ve program değerlendirme yaklaşımları | ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | MEB'in program geliştirme modeli | milli eğitim bakanlığının sitesinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | MEB programlarının incelenmesi | MEB programının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 25 | 2 | 50 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |