Genel Bilgi
Kod | EFMS004 |
Ad | Eğitimde Proje Hazırlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. PINAR FETTAHLIOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEMET KARAKUŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, eğitimde proje hazırlamaya yönelik kuramsal bilgi edinmek ve eğitimde proje hazırlamaya yönelik giriş becerilerini kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Eğitimde Proje Hazırlama dersinde öğrencilerden, proje kavramını, proje türlerini, bilimsel araştırma yöntemini kavramınız ve bir araştırma projesi önerisi hazırlamak, yürütmek ve sonuçlandırarak raporlaştırmanız beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Peker Ünal, Dilşat (Editör), Çilsalar Sagnak, Hatice & Kasapoğlu, Koray (2019). Eğitimde proje hazırlama. Ankara: Vizetek Yayınları. Çolakoğlu, M. H. (2019). Eğitim projeleri hazırlama ve uygulama rehberi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Kaya, Salih. (2012). Avrupa Birliği fonları için proje nasıl hazırlanır? Ankara: Seçkin Yayıncılık. Gündoğdu, H. İ. (2013). İlkokuldan üniversiteye TÜBİTAK proje yarışmaları – Proje nedir ve nasıl hazırlanır? İzmir: Altın Nokta Yayınevi.
Notlar
Eğitimde proje hazırlamaya yönelik basılı ve çevrimiçi diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Proje türlerine örnekler verir. |
ÖÇ03 | Okullarda uygulanmakta olan projeleri karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Projelerde bilimsel yöntemin nasıl uygulanacağını bilir. |
ÖÇ05 | Projeler gerçekleştirmek için problem durumlarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Örnek proje konuları sunar. |
ÖÇ07 | Projelere yönelik literatür taraması yapar. |
ÖÇ08 | Bir projeye yönelik planlama yapar. |
ÖÇ09 | Proje önerisi oluşturur. |
ÖÇ10 | Hazırladığı proje önerisini değerlendirme yollarını oluşturur. |
ÖÇ11 | Eğitimde gerçekleştirilmiş projelere yönelik iyi örnekleri analiz eder. |
ÖÇ12 | Projelere yönelik uygun posterler hazırlar. |
ÖÇ13 | Hazırladığı proje önerisini sınıfta arkadaşlarına sunar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı ve Bilgilendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Proje Kavramı ve Proje Türleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Öğretim Programları ve Proje Tabanlı Öğrenme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Okullarda Proje Programları (TÜBİTAK PROJELERİ, AB PROJELERİ vb.) | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Grup Çalışması |
5 | Projede Bilimsel Yöntemin Uygulanması (Bilimsel Araştırma Basamakları) | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
6 | Proje Döngüsü | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Proje İçin Konu Seçimi ve Literatür Taraması | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Projenin Planlanması ve Yönetimi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
10 | Proje Raporu Hazırlama, Geliştirme ve Sonuçlandırma | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Proje Değerlendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İyi Örneklerin İncelenmesi | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Proje Sunumu | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Poster ve Broşür Tasarlama Teknikleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci Proje Önerilerinin Sunumu | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,04 | ||
AKTS | 4 AKTS |