EFMS007 Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS007
Ad Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; sürdürüleilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.

Dersin İçeriği

1 Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Sürdürülebilirlik İçin Eğitimin Temel İlkeleri. 2 Ekolojik Ayak İzleri Dünya’da Ve Türkiye’de Ayak İzi Örnekleri 3 Toplumsal Değişim Ve Sürdürülebilirlik 4 Sürdürülebilirlik ve Eğitim, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimin On Yılı Hedefleri 5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği 6 Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik 7 Sürdürülebilir Çevre 8 Ekoloji Küresel Çevre Sorunları Sürdürülebilirlik 9 Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum 10 Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim 11 Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği 12 Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik 13 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları Ve Sürdürülebilir Çevre 14 Liderlik ve Sürdürülebilirlik Modelleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12. İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık. Kaygalak, S. (2009). Kentin Mültecileri Neoliberalizm Koşullarında Zorunlu Göç ve Kentleşme, Ankara, Dipnot Yayınları. Kongar, E. (1981), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul. Kurtkan, A. (1976), Genel Sosyoloji, İ. Ü. İktisat Fak. Yay. No:373, İstanbul MEB. (2020). Çevre Kuruluşları. MEGEP. Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of EnvironmentalSustainability, Vol. 1: Iss. 1, Article 2. Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sutton, P. (2004). A Perspective on Environmental Sustainability? A Paper for the Victorian Commissioner for Environmental Sustainability, http:/ /www.green-innovations.asn.au/A-Perspective-on-Environmental-Sustainability. pdf (Erişim Tarihi: 01/03/2016). Türkiye Çevre Koruma Vakfı. (2020). http://tucev.org/tucev.

Notlar

Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12. İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık. Kaygalak, S. (2009). Kentin Mültecileri Neoliberalizm Koşullarında Zorunlu Göç ve Kentleşme, Ankara, Dipnot Yayınları. Kongar, E. (1981), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul. Kurtkan, A. (1976), Genel Sosyoloji, İ. Ü. İktisat Fak. Yay. No:373, İstanbul MEB. (2020). Çevre Kuruluşları. MEGEP. Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of EnvironmentalSustainability, Vol. 1: Iss. 1, Article 2. Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sutton, P. (2004). A Perspective on Environmental Sustainability? A Paper for the Victorian Commissioner for Environmental Sustainability, http:/ /www.green-innovations.asn.au/A-Perspective-on-Environmental-Sustainability. pdf (Erişim Tarihi: 01/03/2016). Türkiye Çevre Koruma Vakfı. (2020). http://tucev.org/tucev.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.;
ÖÇ02 Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar.;
ÖÇ03 Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik Sürecini Bilir.;
ÖÇ04 Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Alanında Türkiye’den Uygulama Örneklerini bilir.;
ÖÇ05 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik Kavramını Açıklar;
ÖÇ06 Göç çeşitlerini / türlerini tanır, özelliklerini ve alt amaçlarını kavrar.;
ÖÇ07 Gelecek nesillerin de aynı yaşam alanından ve kaynaklarından yararlanma hakkı olduğunun farkına varır. ;
ÖÇ08 İnsan faaliyetlerinin doğal dengeyi nasıl etkilediği konusunda çıkarımda bulunur.;
ÖÇ09 Sürdürülebilirlik konusunda çevre psikolojisinin öneminin kavrar.;
ÖÇ10 Sürdürülebilirlik ve gelişmede eğitimin öneminin farkına varılmasında sürdürülebilir toplum kavramını kavrar.;


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Sürdürülebilirlik İçin Eğitimin Temel İlkeleri. Makaleleri ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
2 Ekolojik Ayak İzleri Dünya’da Ve Türkiye’de Ayak İzi Örnekleri Makaleleri ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
3 Toplumsal Değişim Ve Sürdürülebilirlik Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Sürdürülebilirlik ve Eğitim, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimin On Yılı Hedefleri Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Sürdürülebilir Çevre Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Makaleleri ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ekoloji Küresel Çevre Sorunları Sürdürülebilirlik Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 13 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları Ve Sürdürülebilir Çevre Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Liderlik ve Sürdürülebilirlik Modelleri Makaleleri ve ders notlarını okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Makaleleri ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Makaleleri ve ders notlarını okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 98
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,92
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.11.2023 09:22