Genel Bilgi
Kod | EFMS007 |
Ad | Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. ÇAĞATAY AKYOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. MERYEM ÖZDEMİR YILMAZER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; sürdürüleilirlik kavramının türü, gelişimini, Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından yararlarını, sürdürülebilir kalkınmanın boyutlarını, sürdürülebilirlik ve eğitim ilişkilerini, insanlığın geleceği ve sürdürülebilirliği kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.
Dersin İçeriği
1 Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Sürdürülebilirlik İçin Eğitimin Temel İlkeleri. 2 Ekolojik Ayak İzleri Dünya’da Ve Türkiye’de Ayak İzi Örnekleri 3 Toplumsal Değişim Ve Sürdürülebilirlik 4 Sürdürülebilirlik ve Eğitim, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimin On Yılı Hedefleri 5 İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği 6 Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik 7 Sürdürülebilir Çevre 8 Ekoloji Küresel Çevre Sorunları Sürdürülebilirlik 9 Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum 10 Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim 11 Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği 12 Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik 13 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları Ve Sürdürülebilir Çevre 14 Liderlik ve Sürdürülebilirlik Modelleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12. İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık. Kaygalak, S. (2009). Kentin Mültecileri Neoliberalizm Koşullarında Zorunlu Göç ve Kentleşme, Ankara, Dipnot Yayınları. Kongar, E. (1981), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul. Kurtkan, A. (1976), Genel Sosyoloji, İ. Ü. İktisat Fak. Yay. No:373, İstanbul MEB. (2020). Çevre Kuruluşları. MEGEP. Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of EnvironmentalSustainability, Vol. 1: Iss. 1, Article 2. Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sutton, P. (2004). A Perspective on Environmental Sustainability? A Paper for the Victorian Commissioner for Environmental Sustainability, http:/ /www.green-innovations.asn.au/A-Perspective-on-Environmental-Sustainability. pdf (Erişim Tarihi: 01/03/2016). Türkiye Çevre Koruma Vakfı. (2020). http://tucev.org/tucev.
Notlar
Aksu, C.(2011). Sürdürülebilir Kalkınma ve Çevre, Güney Ege Kalkınma Ajansı, ss:33. Çobanoğlu, Z. (1996). Konut Sağlığı, Ankara, Somgür Yayınevi, 12. İlhan, A.(2019). Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları ve Çevre. Özgen, N. & Kahyaoğlu, M, (Ed.), Ankara: PegemA Yayuncılık. Kaygalak, S. (2009). Kentin Mültecileri Neoliberalizm Koşullarında Zorunlu Göç ve Kentleşme, Ankara, Dipnot Yayınları. Kongar, E. (1981), Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul. Kurtkan, A. (1976), Genel Sosyoloji, İ. Ü. İktisat Fak. Yay. No:373, İstanbul MEB. (2020). Çevre Kuruluşları. MEGEP. Morelli, J. (2011). Environmental Sustainability: A Definition for Environmental Professionals. Journal of EnvironmentalSustainability, Vol. 1: Iss. 1, Article 2. Özgen, N., Kahyalıoğlu, M. (2019) Sürdürülebilir Kalkınma. Ankara: PegemA Yayıncılık. Sutton, P. (2004). A Perspective on Environmental Sustainability? A Paper for the Victorian Commissioner for Environmental Sustainability, http:/ /www.green-innovations.asn.au/A-Perspective-on-Environmental-Sustainability. pdf (Erişim Tarihi: 01/03/2016). Türkiye Çevre Koruma Vakfı. (2020). http://tucev.org/tucev.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirliğin insan ve toplum açısından faydalarını açıklar.; |
ÖÇ02 | Minimum Sürdürülebilirlik Kavramı, Ekolojik Ayak İzlerini açıklar.; |
ÖÇ03 | Toplumsal Değişim ve Sürdürülebilirlik Sürecini Bilir.; |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim Alanında Türkiye’den Uygulama Örneklerini bilir.; |
ÖÇ05 | İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirlik Kavramını Açıklar; |
ÖÇ06 | Göç çeşitlerini / türlerini tanır, özelliklerini ve alt amaçlarını kavrar.; |
ÖÇ07 | Gelecek nesillerin de aynı yaşam alanından ve kaynaklarından yararlanma hakkı olduğunun farkına varır. ; |
ÖÇ08 | İnsan faaliyetlerinin doğal dengeyi nasıl etkilediği konusunda çıkarımda bulunur.; |
ÖÇ09 | Sürdürülebilirlik konusunda çevre psikolojisinin öneminin kavrar.; |
ÖÇ10 | Sürdürülebilirlik ve gelişmede eğitimin öneminin farkına varılmasında sürdürülebilir toplum kavramını kavrar.; |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik Kavramının Tarihsel Gelişimi ve Sürdürülebilirlik İçin Eğitimin Temel İlkeleri. | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
2 | Ekolojik Ayak İzleri Dünya’da Ve Türkiye’de Ayak İzi Örnekleri | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
3 | Toplumsal Değişim Ve Sürdürülebilirlik | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Sürdürülebilirlik ve Eğitim, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitimin On Yılı Hedefleri | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İnsanlığın Geleceği ve Sürdürülebilirliği | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Göç Yoksulluk ve Eşitsizlik | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Sürdürülebilir Çevre | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekoloji Küresel Çevre Sorunları Sürdürülebilirlik | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Doğaya Uygun Sürdürülebilir Toplum | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Türkiye’de Sürdürülebilir Gelişme Odaklı Eğitim | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Nüfus, Ekonomik Sistem Ve Doğal Çevrenin Sürdürülebilirliği | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Göç, Eğitim, Sağlık ve Sürdürülebilirlik | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | 13 Teknolojik Gelişmeler, Tüketim Alışkanlıkları Ve Sürdürülebilir Çevre | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Liderlik ve Sürdürülebilirlik Modelleri | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Makaleleri ve ders notlarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,92 | ||
AKTS | 4 AKTS |