Genel Bilgi
Kod | EFMS013 |
Ad | Çocuk Psikolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin 0-12 yaş aralığında yer alan çocukların gelişim özelliklerini öğrenmelerini, bu yaş aralığında sıklıkla görülen uyum sorunlarını tanımaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Çocukluk dönemi gelişim basamakları, yaşa göre gelişimsel özellikler, çocukluk dönemi uyum sorunları, ebeveyn çocuk ilişkileri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul ders yoktur.
Kaynaklar
Savi-Çakar, F. (2022). Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Pegem Akademi
Notlar
Aslan-Gördesli, M. Çelik, D.B. (2022). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Nobel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişimin ilkelerini bilir |
ÖÇ02 | 0-2 yaş dönemi gelişim özelliklerini açıklar. |
ÖÇ03 | 2-4 yaş dönemi gelişim özelliklerini açıklar. |
ÖÇ04 | 4-6 yaş dönemi gelişim özelliklerini açıklar. |
ÖÇ05 | 6-12 yaş arası gelişimsel özellikleri açıklar. |
ÖÇ06 | Çocukluk dönemi uyum sorunlarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişimin temel ilkeleri | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Gelişimi etkileyen doğum öncesi faktörler | yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gelişimi etkileyen doğum sonrası faktörler | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | 0-2 yaş dönemi gelişim özellikleri | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | 2-4 yaş dönemi gelişim özellikleri | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | 4-6 yaş dönemi gelişim özellikleri | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | 6-12 yaş dönemi gelişim özellikleri | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Çocukluk dönemi uyum sorunlarının genel nedenleri | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Öfke bozukluğu | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Kaygı bozukluğu | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Enürezis ve enkoprezis | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Yalan söyleme ve çalma | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Çocukluk çağı depresyonu | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Akran zorbalığı | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |