Information
Code | EFMS013 |
Name | Child Psychology |
Term | 2023-2024 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 4 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Belirsiz |
Mode of study | Uzaktan Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Course Instructor |
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK
(A Group)
(Ins. in Charge)
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (A Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (C Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (C Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (D Group) (Ins. in Charge) Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (E Group) (Ins. in Charge) |
Course Goal / Objective
In this course, it is aimed for students to learn the developmental characteristics of children between the ages of 0-12 and to recognize the adaptation problems frequently seen in this age range.
Course Content
Developmental stages of childhood, developmental characteristics according to age, childhood adaptation problems, parent-child relationships.
Course Precondition
There are no prerequisite courses.
Resources
Savi-Çakar, F. (2022). Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Pegem Akademi
Notes
Aslan-Gördesli, M. Çelik, D.B. (2022). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Nobel
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Knows the principles of development |
LO02 | Explains the developmental characteristics of the 0-2 age period. |
LO03 | Explains the developmental characteristics of the 2-4 age period. |
LO04 | Explains the developmental characteristics of the 4-6 age period. |
LO05 | Explains the developmental characteristics between the ages of 6-12. |
LO06 | Knows the adaptation problems of childhood. |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Basic principles of development | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Prenatal factors affecting development | not | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Postnatal factors affecting development | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Developmental characteristics of the 0-2 year old period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Developmental characteristics of the 2-4 year old period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Developmental characteristics of the 4-6 year old period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Developmental characteristics of the 6-12 age period | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Mid-Term Exam | ||
9 | Common causes of childhood adjustment problems | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Anger disorder | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Anxiety disorder | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Enuresis and encopresis | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Lying and stealing | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Childhood depression | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Peer bullying | not | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Term Exams | preparation for lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Term Exams | preparation for lecture notes | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 3 | 42 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 8 | 4 | 32 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 0 | 0 | 0 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 8 | 8 |
Final Exam | 1 | 8 | 8 |
Total Workload (Hour) | 90 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,60 | ||
ECTS | 4 ECTS |