EFMS013 Child Psychology

4 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 0. Semester- 2 National Credit

Information

Code EFMS013
Name Child Psychology
Term 2023-2024 Academic Year
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 4 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Belirsiz
Mode of study Uzaktan Öğretim
Catalog Information Coordinator Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ
Course Instructor Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (A Group) (Ins. in Charge)
Doç. Dr. METEHAN ÇELİK (A Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (B Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ (C Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (C Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (D Group) (Ins. in Charge)
Dr. Öğr. Üyesi İDİL EREN KURT (E Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

In this course, it is aimed for students to learn the developmental characteristics of children between the ages of 0-12 and to recognize the adaptation problems frequently seen in this age range.

Course Content

Developmental stages of childhood, developmental characteristics according to age, childhood adaptation problems, parent-child relationships.

Course Precondition

There are no prerequisite courses.

Resources

Savi-Çakar, F. (2022). Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları. Pegem Akademi

Notes

Aslan-Gördesli, M. Çelik, D.B. (2022). Çocuklarla Psikolojik Danışma ve Psikoterapi. Nobel


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 Knows the principles of development
LO02 Explains the developmental characteristics of the 0-2 age period.
LO03 Explains the developmental characteristics of the 2-4 age period.
LO04 Explains the developmental characteristics of the 4-6 age period.
LO05 Explains the developmental characteristics between the ages of 6-12.
LO06 Knows the adaptation problems of childhood.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 Basic principles of development not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Prenatal factors affecting development not Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Postnatal factors affecting development not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Developmental characteristics of the 0-2 year old period not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Developmental characteristics of the 2-4 year old period not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Developmental characteristics of the 4-6 year old period not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Developmental characteristics of the 6-12 age period not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Mid-Term Exam
9 Common causes of childhood adjustment problems not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Anger disorder not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Anxiety disorder not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Enuresis and encopresis not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Lying and stealing not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Childhood depression not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Peer bullying not Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Term Exams preparation for lecture notes Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Term Exams preparation for lecture notes Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 3 42
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 8 4 32
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 8 8
Total Workload (Hour) 90
Total Workload / 25 (h) 3,60
ECTS 4 ECTS

Update Time: 30.11.2023 03:31