Genel Bilgi
Kod | EFMS011 |
Ad | Kapsayıcı Eğitim |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Kapsayıcı eğitim dersinin dersin genel amacı, kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları, kapsayıcı eğitimin temellerini, kapsayıcı eğitim programının niteliklerini, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları, kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini ve kapsayıcı eğitime yönelik eğitim programı örneklerini açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Kapsayıcı eğitime yönelik temel kavramlar, kapsayıcı eğitimin kuramsal temelleri, kapsayıcı eğitime yönelik öğretim programlarının özellikleri, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımlar, kapsayıcı eğitime yönelik uygulama örnekleri, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri, kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Altındağ Kumaş, Ö. & Süer, S. (2022). Nitelikli kapsayıcı eğitim (kuramdan uygulamaya). Eğiten Kitap Yayınevi. Baş, M. (2022). Kapsayıcı eğitim pedagoji, teori ve uygulama perspektifleri. Anı Yayıncılık. Çalık, T. (2023). Kapsayıcı eğitim. Pegem Akademi. Demir Başaran, S. (2021). Öğrenmede evrensel tasarım: Kapsayıcı eğitimi sağlamada kuramsal ve uygulamalı bir çerçeve. Pegem Akademi. Taneri, P. O. (2021). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim (2. baskı). Pegem Akademi.
Notlar
Kapsayıcı eğitimle ilgili diğer kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Kapsayıcı eğitimin felsefi temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Kapsayıcı eğitimin psikolojik temellerini açıklar. |
ÖÇ04 | Kapsayıcı eğitimin toplumsal temellerini açıklar. |
ÖÇ05 | Kapsayıcı eğitimin yasal temellerini bilir. |
ÖÇ06 | Kapsayıcı eğitime yönelik amaç ifadeleri yazar. |
ÖÇ07 | Kapsayıcı eğitime yönelik içerik boyutlarını bilir. |
ÖÇ08 | Kapsayıcı eğitime yönelik öğrenme ve öğretme sürecinin nasıl düzenlenebileceğini açıklar. |
ÖÇ09 | Kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları karşılaştırır. |
ÖÇ10 | Kapsayıcı eğitimde değerlendirme öğesinin nasıl düzenlenebileceğini açıklar. |
ÖÇ11 | Kapsayıcı eğitimle ilgili olan değerlere sahiptir. |
ÖÇ12 | Kapsayıcı eğitimde öğretmenin sahip olması gereken rollere örnekler verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kapsayıcı Eğitime Giriş - Kapsayıcı Eğitime Yönelik Temel Kavramlar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kapsayıcı Eğitimin Felsefi Temelleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kapsayıcı Eğitimin Psikolojik Temelleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kapsayıcı Eğitimin Toplumsal Temelleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kapsayıcı Eğitimin Yasal Temelleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Amaçlar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik İçerik | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Öğrenme ve Öğretme Süreci | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Yaklaşımlar | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kapsayıcı Eğitime Yönelik Uygulama Örnekleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | Kapsayıcı Değerlendirme | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kapsayıcı Eğitimde Tutum ve Değerler | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
15 | Kapsayıcı Eğitimde Öğretmen Rolleri | İlgili kaynakları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynaklara çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |