SD0524 Orman Bakımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0524
Ad Orman Bakımı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi DURMUŞ ÇETİNKAYA


Dersin Amacı

Meşcere yapısı ve dinamikleri bağlamında orman bakımı uygulamalarını öğrenmek

Dersin İçeriği

Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi, Meşcere gelişim çağları ve koru ormanı meşcerelerinde bu çağlarda gerçekleştirilen bakım uygulamaları (gençlik ve kültür bakımı, sıklık bakımı, aralama, ışıklandırma, alt tesis, budama), Baltalık ve korulu baltalık ormanı meşcerelerinde bakım, İki arazi-alan çalışması

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Yok

Notlar

ORMAN BAKIMI - Yrd. Doç. Dr. Zafer YÜCESAN


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meşcere gelişim çağlarını açıklar,
ÖÇ02 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde gençlik-kültür bakımı yöntemlerini uygular,
ÖÇ03 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde sıklık bakımı yöntemlerini uygular,
ÖÇ04 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde araralama yöntemlerini uygular,
ÖÇ05 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde ışıklandırma ve alt tesis yöntemlerini uygular,
ÖÇ06 Koru ormanı saf ve karışık meşcerelerinde budama yöntemlerini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meşcere gelişme çağları, orman bakımının tanımı, amacı ve önemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Gençlik ve kültür bakımı: tanımı, amacı, yöntemleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Baltalık ve korulu baltalık ormanında bakım müdahalesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sıklık bakımının tanımı ve amacı, sıklık bakımı uygulama esasları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Asli ağaç türlerimizde sıklık bakımı uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Asli ağaç türlerimizde gençlik bakımı uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Günübirlik arazi-alan çalışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aralamanın tanımı ve amacı, aralama çalışmalarında kullanılan gövde sınıflamaları, aralama biçimleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve esasları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Asli ağaç türlerimizin saf meşcerelerinde aralama uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Asli ağaç türlerimizin karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Arazi-alan çalışması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Işıklandırma, alt tesis ve budama yöntemlerine karar verilmesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Işıklandırma, alt tesis ve budama uygulamaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 82
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,28
AKTS 3 AKTS