Genel Bilgi
Kod | AEB109 |
Ad | Spor Bilimlerine Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilme, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapabilme, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlayabilme, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilme, Fikstür Düzenleyebilme,
Dersin İçeriği
Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, yarışma düzenleyebilme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş Ali Niyazi İnal
Notlar
Spor Bilimlerine Giriş (Hakan Sunay)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Beden Eğitimi ve sporun amaçlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Sporda gelişme ve başarının temellerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Hareket eğitimi amacı ve işlevlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri | Konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Beden eğitimi ve sporun amaçları | Konuyla ilgili araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi | Konuyla ilgili literatur araştırması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği | Konuyla ilgili literatur araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri | Konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sporda gelişme ve başarının temelleri 1 | Konuyla ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporda gelişme ve başarının temelleri 2 | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Amatör sporlar | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar | Konu okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Spor bilimleri ve performans | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri 1 | Konu okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri 2 | Konu okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Sporda rekorları hazırlayan faktörler | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | non | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | non | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,68 | ||
AKTS | 5 AKTS |