AEB109 Spor Bilimlerine Giriş

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB109
Ad Spor Bilimlerine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilme, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapabilme, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlayabilme, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilme, Fikstür Düzenleyebilme,

Dersin İçeriği

Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, yarışma düzenleyebilme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş Ali Niyazi İnal

Notlar

Spor Bilimlerine Giriş (Hakan Sunay)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel kavramları bilir.
ÖÇ02 Beden Eğitimi ve sporun amaçlarını öğrenir.
ÖÇ03 Sporda gelişme ve başarının temellerini öğrenir.
ÖÇ04 Hareket eğitimi amacı ve işlevlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar Konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri Konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Beden eğitimi ve sporun amaçları Konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi Konuyla ilgili literatur araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği Konuyla ilgili literatur araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri Konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sporda gelişme ve başarının temelleri 1 Konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporda gelişme ve başarının temelleri 2 Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Amatör sporlar Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar Konu okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Spor bilimleri ve performans Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri 1 Konu okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri 2 Konu okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sporda rekorları hazırlayan faktörler Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları non Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları non Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 117
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,68
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:04