AEB109 Spor Bilimlerine Giriş

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB109
Ad Spor Bilimlerine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilme, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapabilme, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlayabilme, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilme, Fikstür Düzenleyebilme,

Dersin İçeriği

Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, yarışma düzenleyebilme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Beden Eğitimi ve Spor Bilimlerine Giriş Ali Niyazi İnal

Notlar

Spor Bilimlerine Giriş (Hakan Sunay)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili temel kavramları uygulayabilir.
ÖÇ02 Beden Eğitimi ve sporun amaçlarını öğrenir.
ÖÇ03 Sporda gelişme ve başarının temellerini öğrenir.
ÖÇ04 Hareket eğitimi amacı ve işlevlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar Konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri Konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Beden eğitimi ve sporun amaçları Konuyla ilgili araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi Konuyla ilgili literatur araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
5 Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği Konuyla ilgili literatur araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri Konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sporda gelişme ve başarının temelleri 1 Konuyla ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporda gelişme ve başarının temelleri 2 Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Amatör sporlar Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar Konu okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Spor bilimleri ve performans Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri 1 Konu okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri 2 Konu okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Sporda rekorları hazırlayan faktörler Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları non Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları non Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 117
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,68
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.09.2024 01:17