Genel Bilgi
Kod | AEB111 |
Ad | Basketbol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırılması.
Dersin İçeriği
BASKETBOL İLE İLGİLİ BİLGİLER, SAHA, MALZEME VE TOP, DURUŞLAR, TOP TUTMA, PAS, TOP SÜRME, ŞUT, RİBAUNT VE SAVUNMA BİLGİLERİ
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
CENGİZ ŞEN BASKETBOL EL KİTABI
Notlar
GSGM BASKETBOL FEDERASYONU EL KİTABI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. |
ÖÇ02 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. |
ÖÇ03 | Mesleki gelişimine yönelik olarak uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.bunları meslek hayatında uygular ve uygulatır. |
ÖÇ04 | BASKETBOL TEMEL HAREKET TEKNİĞİNİ temel duruş toplu topsuz temel duruş hareketi |
ÖÇ05 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ06 | mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
ÖÇ07 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. |
ÖÇ08 | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
ÖÇ09 | TEMEL BASKETBOL HAREKETLERİNİ ÖĞRENİR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | TEMEL TEKNİK DURUŞLAR, HAREKET VE STOPLAR | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | TEMEL TEKNİK TOP TUTMA VE TOP TUTMA TEKNİĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMAS | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | TEMEL TEKNİK PAS VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | TOP SURME VE TEKNIĞI GELİŞTIRICI ÇALIŞMALAR | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | TEMEL TEKNİK ŞUT (TEMEL İLKELER VE DURARAK TEK EL ŞUT) | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SAĞ TURNİKE) | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SOL TURNİKE) | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | TEMEL TEKNİK ŞUT (SIÇRAYARAK ATIŞ VE ÇENGEL ATIŞ) | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | TEMEL TEKNİK RİBAUNT (HÜCUM VE SAVUNMA RİBAUNTU) | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | TEMEL TEKNİK ALDATMALAR (TOPLU VE TOPSUZ) | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | TEMEL TEKNİK SAVUNMA | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | BİREYSEL SAVUNMA | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ısınma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |