AEB111 Basketbol

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB111
Ad Basketbol
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. ERCAN YELDAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Basketbol oyunun temel teknik Hareketlerin ve becerilerinin Öğrencilere kazandırılması.

Dersin İçeriği

BASKETBOL İLE İLGİLİ BİLGİLER, SAHA, MALZEME VE TOP, DURUŞLAR, TOP TUTMA, PAS, TOP SÜRME, ŞUT, RİBAUNT VE SAVUNMA BİLGİLERİ

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

CENGİZ ŞEN BASKETBOL EL KİTABI

Notlar

GSGM BASKETBOL FEDERASYONU EL KİTABI


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular.
ÖÇ02 Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
ÖÇ03 Mesleki gelişimine yönelik olarak uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır.bunları meslek hayatında uygular ve uygulatır.
ÖÇ04 BASKETBOL TEMEL HAREKET TEKNİĞİNİ temel duruş toplu topsuz temel duruş hareketi
ÖÇ05 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ06 mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
ÖÇ07 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
ÖÇ08 Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.
ÖÇ09 TEMEL BASKETBOL HAREKETLERİNİ ÖĞRENİR


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 PROGRAM İÇERİĞİNİN AÇIKLANMASI ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 TEMEL TEKNİK DURUŞLAR, HAREKET VE STOPLAR ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 TEMEL TEKNİK TOP TUTMA VE TOP TUTMA TEKNİĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMAS ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 TEMEL TEKNİK PAS VE ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 TOP SURME VE TEKNIĞI GELİŞTIRICI ÇALIŞMALAR ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 TEMEL TEKNİK ŞUT (TEMEL İLKELER VE DURARAK TEK EL ŞUT) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SAĞ TURNİKE) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar ısınma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 TEMEL TEKNİK ŞUT (TURNİKE-SOL TURNİKE) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 TEMEL TEKNİK ŞUT (SIÇRAYARAK ATIŞ VE ÇENGEL ATIŞ) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 TEMEL TEKNİK RİBAUNT (HÜCUM VE SAVUNMA RİBAUNTU) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 TEMEL TEKNİK ALDATMALAR (TOPLU VE TOPSUZ) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 TEMEL TEKNİK SAVUNMA ( BİREYSEL SAVUNMA) VE GENEL TEKRAR ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 TEMEL TEKNİK SAVUNMA ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 BİREYSEL SAVUNMA ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ısınma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ısınma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:38