Genel Bilgi
Kod | AEB113 |
Ad | Futsal |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen NURİ YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Futsal dersinin amacı öğrencilerin futsal temel teknik, taktik ve oyun kurallarını öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Futsal sporunun tarihçesi, teknikleri, taktikleri ve futsal oyun kuralları konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Futsal Teknik Taktik (Dr. Mehmet ALTIN) Türkiye Futbol Federasyonu (2023). Futsal Oyun Kuralları. Uluslararası Futbol Federasyon Birliği. Buğdaycı, S. ve Ocak, Y. (2012). Futsal (Salon Futbolu). Bedray Yayınevi.
Notlar
TFF Futsal Teknik-Taktik Ders Notları (2018)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Futsal oyun kurallarını açıklar |
ÖÇ02 | Futsala yönelik top kontrolü ve pas verme becerisi sergiler |
ÖÇ03 | Futsala yönelik çeşitli oyun durumlarında top sürme becerisini uygular |
ÖÇ04 | Futsal oyununda defansif stratejiler uygular |
ÖÇ05 | Futsala yönelik atak ve savunma becerileri sergiler |
ÖÇ06 | Futsala yönelik çeşitli pozisyonları (pivot, kanat, kaleci vb.) ve pozisyon oyuncularının özelliklerini açıklar |
ÖÇ07 | Futsal oyununda takım ile işbirliği içinde beceri sergiler |
ÖÇ08 | Futsal maçını taktiksel açıdan analiz ederek takımların güçlü ve zayıf yönlerini rapor eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program içeriğinin açıklanması ve tartışma. | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Branşın tarihçesi | Futsalın tarihsel gelişimini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Oyun kuralları | Futsal maçı izleyerek kuralları listeleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Futsalda, topla tanışma ve top tutma teknikleri | Futsalda top kontrolü bilgilerini gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Pas ve top sürme tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsal pas ve top sürme çeşitlerine yönelik önceki bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Aldatma ve şut tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsalda aldatma ve şut tekniğine yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Kaleci tekniklerinin eğitim basamaklaması ve uygulamaları | Futsalda kaleci tekniklerine yönelik ön bilgileri içerir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Oyunla teknik uygulama | Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
10 | Futsalda oyun taktikleri | Futsal oyun taktikleri ve futsal oyun taktiklerini karşılaştırmaya yönelik görüşlerini yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Futsalda drill çalışmaları | Futsalda drill becerilerini geliştirmeye yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Taktik çalışmalar (Savunma) | Futsalda savunmaya yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Taktik çalışmalar (Hücum) | Futsalda hücuma yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Taktik çalışmalar (Duran toplar) | Futsalda duran toplara yönelik ön bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Problem Çözme |
15 | Futsal teknik, taktik ve oyun kurallarının nizami saha ve oyunda kullanımı | Futsal teknik becerilerini ve oyuna yönelik bilgileri gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Futsala yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |