Genel Bilgi
Kod | AEB102 |
Ad | Kinesiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kas iskelet sistemi elemanlarının biyomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğine ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesidir.
Dersin İçeriği
Solunum kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini,kalça kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniğini,diz kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, ayak-ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniğini, normal, patolojik ve ampüte yürüyüş biyomekaniğini içerir
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Dere Anatomi ve Atlası. Editor: Yücel AH.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalça, diz ve ayak bileği eklemi biyomekaniğini, kinezyolojisini ve patomekaniğini tanımlar. |
ÖÇ02 | Biyomekani ve kinezyolojiyi tanımlar |
ÖÇ03 | Pelvis problemlerini biyomekani, kinezioloji ve patomekaniği açısından inceler. |
ÖÇ04 | Dokuların biyomekaniğini ve kinezyolojisi ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Solunum biyomekaniği | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği I | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pelvis kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği II | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kalça eklemi kinezyolojisi I | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kalça eklemi kinezyolojisi II | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Diz eklemi kinezyolojisi I | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kalça eklemi kinezyolojisi III | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ayak ve ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği I | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ayak ve ayak bileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniği II | Ders ile ilgili kaynakalrı okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yürüyüş-koşma, atma-vurma aktivitelerinin değerlendirilmesinde teknolojik yaklaşımlar | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yürüyüş-koşma, atma-vurma aktivitelerinin değerlendirilmesinde teknolojik yaklaşımlar II | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Patolojik yürüyüş Nörolojik, ağrılı, ampüte Yürüyüş Paternleri | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Normal Yürüyüş Paternleri | Ders ile ilgili kaynakalrı okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | Ders ile ilgili kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları- | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |