Genel Bilgi
Kod | AEB106 |
Ad | Sporcu Sağlığı ve İlk Yardım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sporda sağlık durumunu tehlikeye sokabilecek olayların tanınması, müdahale çerçevesinin çizilebilmesi
Dersin İçeriği
İlk ve acil yardım tanımı, kırıklar, burkulmalar ve sporda karşılaşılabilecek sakatlanma durumları, zehirlenmeler, yanıklar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve sunumlar
Notlar
The Anatomy of Sports Injuries, Second Edition; Brad Walker
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLARINI AÇIKLAR |
ÖÇ02 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİNİ TANIMLAR |
ÖÇ03 | SPORA ÖZGÜ İLKYARDIM MÜDAHALE PROTOKOLÜ TOTAPS'I SIRALAR. |
ÖÇ04 | KAS YARALANMALARININ YÖNETİMİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ05 | TENDON YARALANMALARININ YÖNETİMİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ06 | LİGAMENT YARALANMALARININ YÖNETİMİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ07 | KIKIRDAK DOKU YARALANMALARININ YÖNETİMİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ08 | KIRIK KAYNAMA PRENSİPLERİNİ AÇIKLAR |
ÖÇ09 | BANDAJ UYGULAMALARINI SIRALAR |
ÖÇ10 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ PRENSİPLERİNİ SIRALAR |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | SPORCU SAĞLIĞINA GİRİŞ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | SPOR YARALANMALARININ MEKANİZMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | ABC, PRICE VE TOTAPS | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | KAS YARALANMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | TENDON YARALANMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | LİGAMENT YARALANMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | KIKIRDAK DOKU YARALANMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | KIRIKLAR VE KIRIK KAYNAMA PRENSİPLERİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | YARALANMAYI ÖNLEME STRATEJİLERİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | BANDAJ UYGULAMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | YANIK, DONMA VE ZEHİRLENMELER | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | SPLİNT UYGULAMALARI | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | KAYNAK DERS NOTLARI VE DERS SUNULARI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,52 | ||
AKTS | 5 AKTS |