AB209 Sporda Öğretim Yöntemleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB209
Ad Sporda Öğretim Yöntemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğretim modellerini, stratejilerini, yöntem ve tekniklerinin kazandırılmasını amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri Spor alanının öğretiminde göz önüne alınması gereken özellikler ve ilkeler.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hakkı Harmandar,İ. Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayınevi, Özgül,F.(2019).Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve İyi Uygulama Örneği.

Notlar

Beden Eğitimi Ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri Ahmet ÇÖNDÜ Nobel Yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etkili öğretim yöntemlerinin ve yöntemlerinin neler olduğunu söyler.
ÖÇ02 Sporcu hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken ilkelere örnek verir.
ÖÇ03 Öğretim yöntemlerini uygular.
ÖÇ04 Öğretim de ölçme-değerlendirme tekniklerini uygular.
ÖÇ05 Öğretim modelleri ve çeşitlerini belirler.
ÖÇ06 Öğretim stratejilerini değerlendirir.
ÖÇ07 Öğretim yöntemini planlar.
ÖÇ08 Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanarak teknik öğretim basamaklamarı tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler. Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
2 Öğretim etkinliklerinin planlanması. İlgili okumalar ve gözlemler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
3 Aşamalı sınıflamaya uygun amaç ve davranışsal amaç yazma; amaçların davranışa dönüştürülmesi. Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Öğretim yönteminin tanımı, öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler. Konuyla ilgili bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
5 Komut yöntemi alıştırma yöntemi. Komut yöntemi,alıştırma yönteminin farklı tanımlarını bulma yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
6 İşbrliği yöntemi,Kendini denetleme yöntemi. İşbrliği yöntemi,Kendini denetleme yöntemine göre öğretim modeli örneği araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma
7 Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi. Konuyla ilgili literatür taraması yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Karma yöntem. Karma yöntemle ilgili araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Problem çözme yöntemi Kaynak taraması yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
11 Genel spor eğitimi programı hazırlama, kişisel program öğrencinin tasarımı, Kaynak taraması yaparak spor eğitim program örneği hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
12 Sporda ölçme-değerlendirme Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Bir meslek olarak antrenörün öğretmenliği Konuyla ilgili makale araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Tartışma
14 Antrenör tipleri Antrenör tipleri ile ilgili araştırma yapıp yorumlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma. Konuyla ilgili bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
16 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.02.2025 05:47