Genel Bilgi
Kod | AB209 |
Ad | Sporda Öğretim Yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğretim modellerini, stratejilerini, yöntem ve tekniklerinin kazandırılmasını amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri Spor alanının öğretiminde göz önüne alınması gereken özellikler ve ilkeler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hakkı Harmandar,İ. Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri. Nobel Yayınevi, Özgül,F.(2019).Eğitiminde Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve İyi Uygulama Örneği.
Notlar
Beden Eğitimi Ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri Ahmet ÇÖNDÜ Nobel Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Etkili öğretim yöntemlerinin ve yöntemlerinin neler olduğunu söyler. |
ÖÇ02 | Sporcu hazırlama sürecinde dikkat edilmesi gereken ilkelere örnek verir. |
ÖÇ03 | Öğretim yöntemlerini uygular. |
ÖÇ04 | Öğretim de ölçme-değerlendirme tekniklerini uygular. |
ÖÇ05 | Öğretim modelleri ve çeşitlerini belirler. |
ÖÇ06 | Öğretim stratejilerini değerlendirir. |
ÖÇ07 | Öğretim yöntemini planlar. |
ÖÇ08 | Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanarak teknik öğretim basamaklamarı tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor eğitimi programının felsefesi ve özellikleri spor alanının öğretiminde gözönüne alınması gereken özellikler ve ilkeler. | Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
2 | Öğretim etkinliklerinin planlanması. | İlgili okumalar ve gözlemler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aşamalı sınıflamaya uygun amaç ve davranışsal amaç yazma; amaçların davranışa dönüştürülmesi. | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Öğretim yönteminin tanımı, öğretim yönteminin seçimini etkileyen faktörler. | Konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
5 | Komut yöntemi alıştırma yöntemi. | Komut yöntemi,alıştırma yönteminin farklı tanımlarını bulma yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
6 | İşbrliği yöntemi,Kendini denetleme yöntemi. | İşbrliği yöntemi,Kendini denetleme yöntemine göre öğretim modeli örneği araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
7 | Katılım yöntemi, Yönlendirilmiş buluş yöntemi. | Konuyla ilgili literatür taraması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma yöntem. | Karma yöntemle ilgili araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Problem çözme yöntemi | Kaynak taraması yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
11 | Genel spor eğitimi programı hazırlama, kişisel program öğrencinin tasarımı, | Kaynak taraması yaparak spor eğitim program örneği hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Sporda ölçme-değerlendirme | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Bir meslek olarak antrenörün öğretmenliği | Konuyla ilgili makale araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
14 | Antrenör tipleri | Antrenör tipleri ile ilgili araştırma yapıp yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Spor öğretiminde öğretim teknolojisinden yararlanma. | Konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |