Genel Bilgi
Kod | AB309 |
Ad | Sporda Yetenek Seçimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri.
Dersin İçeriği
Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yetenek Seçimi ve Taramasında dikkat edilecek noktalar
Kaynaklar
Sporda yetenek seçimi ilkeleri Dr.Hande KULA Sporda yetenek seçimi ve yönlendirme Yard.Doç.Dr.Sürhat MÜNİROĞLU
Notlar
Sporda yetenek seçimi ilkeleri Dr.Hande KULA Sporda yetenek seçimi ve yönlendirme Yard.Doç.Dr.Sürhat MÜNİROĞLU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yetenek Kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Sporcuların Tarama alanlarını bilir |
ÖÇ03 | Sporcunun Özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Yetenek Aşamalarını bilir |
ÖÇ05 | Spor branşında gözlem yapabilir |
ÖÇ06 | Seçim metotlarını uygular |
ÖÇ07 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörlerini açıklar |
ÖÇ08 | Ülkeleri seçim farklılıklarını bilir |
ÖÇ09 | Beceri seçimini pratikte kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Yetenek Seçiminde Ön Şartlar | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aileden beklentiler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yetenek Eğitimi ve Dünyadaki model ülkeler- Çin, Yeni Zellanda, Kore, İngiltere, Almanya | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Tekrar Yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Sınavlar | Dönem sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |