Genel Bilgi
Kod | AB309 |
Ad | Sporda Yetenek Seçimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Yetenek ve yatkınlık kavramının tanımı, bireysel ve Takım Sporlarında yetenek seçimi ilkeleri, uygulama örnekleri.
Dersin İçeriği
Sporda yetenek seçimi hakkında doğru yönlendirme yapılabilmesinin sağlanması.
Dersin Ön Koşulu
Yetenek Seçimi ve Taramasında dikkat edilecek noktalar
Kaynaklar
Sporda yetenek seçimi ilkeleri Dr.Hande KULA Sporda yetenek seçimi ve yönlendirme Yard.Doç.Dr.Sürhat MÜNİROĞLU
Notlar
Sporda yetenek seçimi ilkeleri Dr.Hande KULA Sporda yetenek seçimi ve yönlendirme Yard.Doç.Dr.Sürhat MÜNİROĞLU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yetenek Kavramını açıklar |
ÖÇ02 | Sporcuların Tarama alanlarını bilir |
ÖÇ03 | Sporcunun Özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Yetenek Aşamalarını bilir |
ÖÇ05 | Spor branşında gözlem yapabilir |
ÖÇ06 | Seçim metotlarını uygular |
ÖÇ07 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörlerini açıklar |
ÖÇ08 | Ülkeleri seçim farklılıklarını bilir |
ÖÇ09 | Beceri seçimini pratikte kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetenek-Sporda Yetenek Kavramı Ve Tanımı | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
2 | Yetenek Türleri, statik Öğrenim Teorisine Dayalı Dinamik Yetenek Anlayışı | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
3 | Yetenekli Sporcunun Özellikleri, Yetenek Seçimi, Yararları ve Zararları Açısından Yaklaşım | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
4 | Yetenek Seçiminde Ön Şartlar | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
5 | Yetenek Şeçiminde Yapısal Faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
6 | Yetenek Seçiminde Psikososyal Faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
7 | Sporda Yetenek Seçimi Metotları (Doğal Seçim Ve Bilimsel Seçim) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | |
9 | Yetenek Seçimi Aşamaları (1.,2., 3. Aşamalar) | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
10 | Yetenekli Sporcuların Tarama Alanları - Okullar - Yaz Spor Okulları - Gençlik Merkezleri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
11 | Yeteneğin Eğitiminde Kulüpler Ve Federasyonların Rolü | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
12 | Yetenek Eğitiminde Yetişkinlere Düşen Görevler - Antrenörler, Bed. Eğt. Öğretmenleri ve Aileden beklentiler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
13 | Yetenek Eğitimi ve Dünyadaki model ülkeler- Çin, Yeni Zellanda, Kore, İngiltere, Almanya | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
14 | Hakem-Basın-Yayın Kuruluşları ve Seyircilerden Beklentiler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | |
15 | Genel Tekrar | Tekrar Yapma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarı yıl sonu sınavı | |
17 | Sınavlar | Dönem sınavı |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |