Genel Bilgi
Kod | AB313 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere gönüllülüğün toplumsal, kültürel ve bireysel boyutlarını öğretmek, gönüllü çalışmaların etkilerini incelemek ve öğrencileri toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmeye teşvik etmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; gönüllülük kavramı, gönüllülüğün bireysel ve toplumsal faydaları, kurumlarda gönüllülük çalışmaları, farklı toplumsal gruplarla gönüllülük çalışmaları ve gönüllülük uygulamalarını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uyan-Semerci, E. E. P., ve Yurttagüler, N. Y. L. (2020). Türkiye'de Gönüllülük. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları
Notlar
Balaban, A. Y., ve İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük faaliyetleri ve gönüllülük algısı: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 149-169. Balabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi. YILMAZ, M., SERTBAŞ, K., ve GUMUS, H. (2019). Gönüllülerin Faaliyetlere Katilim Nedenleri ve Motivasyonel Faktörlerin Analizi: Gençlik Merkezleri Örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gönüllülük kavramını açıklar. |
ÖÇ02 | Gönüllülük çalışmaları yürüten sivil toplum kuruluşlarını listeler. |
ÖÇ03 | Temel gönüllülük alanlarını inceler |
ÖÇ04 | Dünyada ve Türkiye'deki gönüllülük çalışmalarını analiz eder. |
ÖÇ05 | Gönüllülük çalışmalarının toplumsal faydalarını ve birey üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Farklı toplumsal gruplara yönelik gönüllülük faaliyeti uygular. |
ÖÇ07 | Sivil toplum kuruluşlarına yönelik gönüllülük projeleri hazırlar. |
ÖÇ08 | Gönüllülük alanında liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve Gönüllülük | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi | İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Temel Gönüllülük | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım | Kaynak okuma, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | Konu ile ilgili yapılmış proje dokümanlarını okuma, ilgili videoları izleme. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
7 | Göçmenler ve Gönüllülük | Dünyada göçmenlerle ilgili yapılmış projeleri araştırmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllü etkinlik yapacağı alanları belirleme, planlama. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | İkinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllülük alanlarını belirleme, önceki gönüllülük çalışmalarını inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
11 | Üçüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllülük saha çalışması yapacağı alanlar hakkında bilgi toplama, planlama yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Dördüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Etkinlik alanlarını belirleme, etkinlik grubu ile planlama yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Beşinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Etkinlik fikri geliştirme, grup oluşturma, etkiniğin yapılacağı alanı belirleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Altıncı Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları | Gönüllülük çalışmaları için etkinlik belirleme, grup oluşturma ve uygulamaya dair hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Ders notları okuma ve videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |