AB313 Gönüllülük Çalışmaları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB313
Ad Gönüllülük Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere gönüllülüğün toplumsal, kültürel ve bireysel boyutlarını öğretmek, gönüllü çalışmaların etkilerini incelemek ve öğrencileri toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket etmeye teşvik etmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; gönüllülük kavramı, gönüllülüğün bireysel ve toplumsal faydaları, kurumlarda gönüllülük çalışmaları, farklı toplumsal gruplarla gönüllülük çalışmaları ve gönüllülük uygulamalarını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uyan-Semerci, E. E. P., ve Yurttagüler, N. Y. L. (2020). Türkiye'de Gönüllülük. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları

Notlar

Balaban, A. Y., ve İnce, İ. Ç. (2015). Gençlerin sivil toplum kuruluşlarındaki gönüllülük faaliyetleri ve gönüllülük algısı: Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) Örneği. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 30(2), 149-169. Balabıyık, H. (2011). Gönüllülük ve yerel hizmetlere gönüllü katılım üzerine açıklamalar. Yönetim Bilimleri Dergisi. YILMAZ, M., SERTBAŞ, K., ve GUMUS, H. (2019). Gönüllülerin Faaliyetlere Katilim Nedenleri ve Motivasyonel Faktörlerin Analizi: Gençlik Merkezleri Örneği. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 21(3), 117-127.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gönüllülük kavramını açıklar.
ÖÇ02 Gönüllülük çalışmaları yürüten sivil toplum kuruluşlarını listeler.
ÖÇ03 Temel gönüllülük alanlarını inceler
ÖÇ04 Dünyada ve Türkiye'deki gönüllülük çalışmalarını analiz eder.
ÖÇ05 Gönüllülük çalışmalarının toplumsal faydalarını ve birey üzerindeki etkilerini değerlendirir.
ÖÇ06 Farklı toplumsal gruplara yönelik gönüllülük faaliyeti uygular.
ÖÇ07 Sivil toplum kuruluşlarına yönelik gönüllülük projeleri hazırlar.
ÖÇ08 Gönüllülük alanında liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yönetim ve Organizasyon Kavramları ve Gönüllülük İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Gönüllülük Kavramı ve Gönüllü Yönetimi İlgili ders notları ve diğer kaynakları tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
4 Temel Gönüllülük Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Kamu Kurumları ile Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında Gönüllü Çalışmalara Katılım Kaynak okuma, araştırma inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
6 Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük Konu ile ilgili yapılmış proje dokümanlarını okuma, ilgili videoları izleme. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
7 Göçmenler ve Gönüllülük Dünyada göçmenlerle ilgili yapılmış projeleri araştırmak Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Gönüllü etkinlik yapacağı alanları belirleme, planlama. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
10 İkinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Gönüllülük alanlarını belirleme, önceki gönüllülük çalışmalarını inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Üçüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Gönüllülük saha çalışması yapacağı alanlar hakkında bilgi toplama, planlama yapma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 Dördüncü Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Etkinlik alanlarını belirleme, etkinlik grubu ile planlama yapma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Beşinci Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Etkinlik fikri geliştirme, grup oluşturma, etkiniğin yapılacağı alanı belirleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
14 Altıncı Grup Gönüllülük çalışmaları saha uygulamaları Gönüllülük çalışmaları için etkinlik belirleme, grup oluşturma ve uygulamaya dair hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
15 Genel Tekrar Ders notları okuma ve videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 10:48