AB321 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Kano)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB321
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Kano)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sportif etkinliklerden biri olarak temel kano becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak kano tekniği öğretilebilmesi, kanun sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması

Dersin İçeriği

kanoyla hareket becerisi, kanodaki öğretme metotlarının öncülüğünde teknik, çıkış ve yarışma stratejileri yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, kano sporunun dünyadaki ve ülkemizdeki gelişimi alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır. Kano disiplinideki alt branşları tanımak.

Dersin Ön Koşulu

yüzme bilmek

Kaynaklar

Durgunsu kano temel eğitimi ders notları, L.Tolga ÇELİKICF coaches education programme,CANOE SPRINT

Notlar

ICF coaches education programme,CANOE SPRINT


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 mesleki etik ilkelere uygundavranır
ÖÇ02 Kano tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır
ÖÇ03 Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar.
ÖÇ04 Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır.
ÖÇ05 Ulusal ve Uluslar arası Kano Federasyonlarını tanır ve örgütsel olarak inceler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 KANO DA KAVRAMSAL ÇERÇEVE KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 ALT DİSİPLİNLERİN TANITIMI KAYNAK TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 KÜREK SEÇİMİ GÖRSEL TANITIM Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 TEKNE SEÇİMİ GÖRSEL TANITIM Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 EKİPMAN AYARLARI GÖRSEL TANITIM Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 DENGE ALIŞTIRMALARI KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma
7 YARIŞ PARKUR TANITIMI LİTARETÜR TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınavlar PERFORMAN DEĞERLENDİRMESİ Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 KÜREK ÇEKME TEKNİĞİNİN METODOLOJİSİ GÖRSEL SUNUM Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 TEMEL ANTRENMAN PRENSİPLERİ KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 KANO FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ KAYNAK TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 YAYGIN KULLANILAN ANTRENMAN METOTLARI LİTERATÜR TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 YETEK SEÇİM KRİTERLERİ KAYANAK TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 GÜÇ ANTRENMANLARININ PLANLANLANMASI KAYNAK TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 GENEL TEKRAR TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları PERFOMNAS DEĞERLENDİRMESİ Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları PERFOMNAS DEĞERLENDİRMESİ Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 08:37