Genel Bilgi
Kod | AB321 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Kano) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sportif etkinliklerden biri olarak temel kano becerilerinin sergilenmesi, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktararak kano tekniği öğretilebilmesi, kanun sportif alandaki kullanım ve öneminin oluşturulması
Dersin İçeriği
kanoyla hareket becerisi, kanodaki öğretme metotlarının öncülüğünde teknik, çıkış ve yarışma stratejileri yarışmaların kuralları ve tesislerinin özelliklerini, kano sporunun dünyadaki ve ülkemizdeki gelişimi alanları ile profesyonel alandaki sportif önemini kapsamaktadır. Kano disiplinideki alt branşları tanımak.
Dersin Ön Koşulu
yüzme bilmek
Kaynaklar
Durgunsu kano temel eğitimi ders notları, L.Tolga ÇELİKICF coaches education programme,CANOE SPRINT
Notlar
ICF coaches education programme,CANOE SPRINT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | mesleki etik ilkelere uygundavranır |
ÖÇ02 | Kano tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır |
ÖÇ03 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ05 | Ulusal ve Uluslar arası Kano Federasyonlarını tanır ve örgütsel olarak inceler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | KANO DA KAVRAMSAL ÇERÇEVE | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | ALT DİSİPLİNLERİN TANITIMI | KAYNAK TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | KÜREK SEÇİMİ | GÖRSEL TANITIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | TEKNE SEÇİMİ | GÖRSEL TANITIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | EKİPMAN AYARLARI | GÖRSEL TANITIM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | DENGE ALIŞTIRMALARI | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | YARIŞ PARKUR TANITIMI | LİTARETÜR TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | PERFORMAN DEĞERLENDİRMESİ | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | KÜREK ÇEKME TEKNİĞİNİN METODOLOJİSİ | GÖRSEL SUNUM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | TEMEL ANTRENMAN PRENSİPLERİ | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | KANO FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ | KAYNAK TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | YAYGIN KULLANILAN ANTRENMAN METOTLARI | LİTERATÜR TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | YETEK SEÇİM KRİTERLERİ | KAYANAK TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | GÜÇ ANTRENMANLARININ PLANLANLANMASI | KAYNAK TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | GENEL TEKRAR | TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PERFOMNAS DEĞERLENDİRMESİ | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | PERFOMNAS DEĞERLENDİRMESİ | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |