Genel Bilgi
Kod | AE330 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Tenis) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ileri seviye tenis tekniklerine odaklanır. Forehand, backhand, servis, vole, smaç gibi vuruşlar ve turnuva oyuncularında düzeltme üzerine çalışılır. Ayrıca, oyuncular için motivasyon, konsantrasyon, duygusal kontrol, düşünce ve davranış yönetimi, zihinsel performans konularına değinilir. Turnuva oyuncularının ebeveynleriyle iletişimde nasıl daha etkili olabilecekleri anlatılır. Dersin bir diğer konusu, kort hareket döngüsü, kortta hareket etme ve hareket egzersizleridir. Tenisin fiziksel ihtiyaçlarına uygun kondisyon ve antrenman prensipleri; ısınma, soğuma, dayanıklılık, sürat, güç, esneklik, koordinasyon ve denge gibi unsurlar ele alınır. Fiziksel kondisyon programı ve dairesel çalışma yöntemleri de anlatılır. Teniste fitness değerlendirmesi yapılır. Tekler ve çiftler için genel strateji ve taktikler, turnuva oyunları ve mantalite konularında da bilgi verilir.
Dersin İçeriği
Bu ders, tenis oyuncularına yönelik ileri seviye vuruş teknikleri, mental stratejiler ve fiziksel kondisyonu geliştirmeyi amaçlar. Forehand, backhand, servis, vole, smaç gibi vuruş tekniklerinin yanı sıra, turnuva oyuncularının motivasyon, konsantrasyon ve duygusal kontrolünü de ele alır. Ayrıca, oyuncuların ebeveynleriyle iletişim kurma, kort hareket döngüsü, fiziksel kondisyon programları, ısınma-soğuma, dayanıklılık, sürat, kuvvet, esneklik ve denge gibi konularda bilgiler verilir. Tekler ve çiftler için strateji, taktikler ve turnuva mantalitesine de odaklanılır. Bu ders, oyuncuların teknik ve mental olarak turnuva performanslarını iyileştirmeyi hedefler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teniste ileri seviye vuruş teknikleri (forehand, backhand, servis, vole, smaç) hakkında temel bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Teniste kullanılan ileri seviye vuruş tekniklerinin (forehand, backhand, servis, vole, smaç) her birinin doğru kullanımını açıklar. |
ÖÇ03 | Tenis kortunda doğru hareket döngüsü ve kort kaplama tekniklerini uygulayarak oyun performansını iyileştirir. |
ÖÇ04 | Turnuva oyuncularının performansını değerlendirerek teknik ve zihinsel düzeltmeler yapar. |
ÖÇ05 | Farklı vuruş tekniklerini (forehand, backhand, servis, smaç) bir arada kullanarak stratejik oyun taktikleri geliştirir. |
ÖÇ06 | Tenis oyuncularının mental durumlarını (motivasyon, konsantrasyon, duygusal kontrol) değerlendirir ve bu faktörlerin performansa etkisini analiz eder. |
ÖÇ07 | Turnuva oyunlarında oyuncuların zihinsel performansını artırmaya yönelik yeni stratejiler ve mental egzersizler tasarlar. |
ÖÇ08 | Turnuva ortamında oyuncular ve ebeveynleri arasındaki iletişimi yönetir ve bu ilişkiyi daha verimli hale getirecek yöntemler uygular. |
ÖÇ09 | Fiziksel kondisyon testleri ve fitness değerlendirmeleri yaparak oyuncuların performans düzeyini ölçer ve gelişim alanlarını belirler. |
ÖÇ10 | Tekler ve çiftler oyunları için strateji ve taktikler geliştirir, turnuva mantalitesine uygun yeni oyun planları oluşturur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İleri seviye vuruş tekniklerinde yer vuruşları (forehand- backhand). | Öğrenciler, forehand ve backhand vuruşlarının temel tekniklerini gözden geçirerek, doğru form ve pozisyonları öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | İleri seviye vuruş teknikleri (servis- vole ve çeşitleri). | Öğrenciler, servis ve vole türlerini çalışarak, her iki vuruşun farklı çeşitlerine hakim olurlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | İleri seviye vuruş teknikleri (smaç ve diğer vuruşlar). | Öğrenciler, smaç ve diğer ileri seviye vuruş tekniklerini deneyimleyerek, her vuruş için uygun zamanı ve pozisyonu belirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Turnuva oyuncularında düzeltme. | Öğrenciler, kendi oyunlarını değerlendirerek eksik yönlerini analiz eder ve gelişim alanlarını belirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Turnuva oyuncuları için motivasyon ve konsantrasyon. | Öğrenciler, zihinsel odaklanma teknikleri ve motivasyon artırıcı yöntemler üzerine çalışır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | çeşitli saha vuruşlar | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | pas ve smaç | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tekniksel teşhis ve Düzeltmeye giriş. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Turnuva oyuncularında düzeltme nasıl yapılır. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | düzeltme nasıl yapılır. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | hata düzeltme | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | doğru teknik uygulamaları | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Genel tekrar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | tekrar. | Isınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |