AB302 Antrenman Bilimi II

3 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB302
Ad Antrenman Bilimi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenman Bilgisi konusundaki kavramları ve yöntemleri öğretip, bu konularda bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Birim antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kısa süreli planlama. Yıllık planlama. Biyomotor yetilerin dönemlemesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007 Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolünü bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Antrenman planlanmasındaki mikro ve makro döngüleri bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Yıllık Planlama konusunu bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Biyomotor yetilerin dönemlemesini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Yıllık Plan Antrenman Evreleri ve özelliklerini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Yıllık Plan çizelgesini bilir, hazırlar ve uygular.
ÖÇ07 Uzun süreli planlamayı bilir, hazırlar ve uygular.
ÖÇ08 Sporsal yarışma özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ09 Bireysel ve takım sporlarında Dayanıklılık Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ10 Bireysel ve takım sporlarında Esneklik ve Koordinasyon Antrenmanının önemini bilir, açıklar ve uygular.
ÖÇ11 Yetenek seçimi önemini bilir, açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Birim Antrenman planlamasının önemi ve antrenmandaki rolü. Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
2 Kısa Süreli Planlama(Mikro-Makro döngüler) Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
3 Günlük haftalık yıllık plan Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Yıllık Planlama, Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Yıllık Plan Eğitimi Aşamaları ve özellikleri, Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Yıllık Plan çizelgesi. Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
7 Genel tekrar Kaynak okuma, literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uzun süreli planlama. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 Sporsal yarışma. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
11 Kuvvet Antrenmanı, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Dayanıklılık Antrenmanı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Sürat antrenmanı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Esneklik ve Koordinasyon antrenmanı. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Yetenek seçimi. Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümleri inceleme, okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SINAV YÖNTEMİNİN VE SORULARIN HAZIRLANMASI, Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 04:13